معاون رئیس‌جمهور:

شهید رئیسی خدمت به خلق را در راستای خدمت به خدا می‌دانست

همدان (پانا) - معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های ابراهیم رئیسی گفت: شهید رئیسی خدمت به خلق را در راستای خدمت به خدا می‌دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۲۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
 شهید رئیسی خدمت به خلق را در راستای خدمت به خدا می‌دانست

میثم لطیفی در مراسم ملی گرامیداشت روز بسیج اساتید گفت: «از ویژگی‌های مشترک همه‌ عزیزانی که در پرواز اردیبهشت ماه به شهادت رسیدند می‌توان به اهل سداد بودن اشاره کرد.»

وی تصریح کرد: «سداد یعنی کارهایی که انجام نشده را انجام دهیم نه اینکه کار تکراری انجام دهیم. امام خامنه‌ای در مورد شهید رئیسی می‌فرماید: او یک رئیس جمهور مغتنم بود.‌ یکی از عناصری که ایشان را مقتنم کرده همین اهل سداد بودن است.»

معاون رئیس جمهور گفت: «از ویژگی‌های مشترک شهید رئیسی و شهید چمران می‌توان به اهل سداد بودن آن‌ دو اشاره کرد. در آخرین جلسه‌ای که با استاندار‌ها داشتیم آنها در مورد کار‌های باقی مانده در استان‌ها توضیحی دادند و شهید رئیسی گفت: من می‌توانم هر هفته به دو استان بروم تا کار‌ها به خوبی به اتمام برسد.»

وی بیان کرد: «اهل سداد شدن مستلزم آن است که ظرفیت خود و تحرکات دشمن را شناخته و به جلو حرکت کنیم. یکی از عناصر مهم اهل سداد شدن دردمند بودن است. شهید مطهری در کتاب انسان کامل می‌گوید معیار انسانیت درد است؛ هرکه بیدارتر، هوشیارتر.»

وی ادامه داد: «کاری که ما باید در دانشگاه انجام دهیم این است که خودمان دردمند باشیم و دانشجوها را نیز دردمند تربیت کنیم. اگر کسی مثل شهید چمران اسوه‌ ما در دانشگاه است؛ به خاطر این است که اهل سداد و درد است.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: «اگر می‌خواهیم رشد کنیم باید اهل سداد باشیم. باید از زندگی شهدای خدمت و دیگر شهدا اهل سداد بودن را یاد بگیریم تا به راه درست هدایت شویم.»

وی ادامه داد: « امام خامنه‌ای در مورد رئیس‌جمهور و دولت ایشان می‌فرماید: من از این دولت تعریف نمی‌کنم بلکه من از آن‌ها تمجید می‌کنم. رئیس‌جمهور خود را درگیر حواشی نکرد. ما برای اینکه بتوانیم اهل سداد باشیم باید خودمان را از حواشی دور کنیم.»

لطیفی ضمن تعریف خاطره‌ای از شهید رئیسی گفت: رئیسی می‌گفت «ذکر و توجه لازم است اما خدمت به خلق واجب است و ما همه سرباز امام زمان (عج) هستیم. اجرای عدالت سخت است اما ما آمده‌ایم عدالت را اجرا کنیم و باید برای انقلاب هزینه دهیم. »

وی تصریح کرد: «دو سال قبل که در همدان مشکل آب بوجود آمده بود شهید رئیسی هم من و هم وزیر نیرو را به همدان اعزام کردند و دستور دادند ۵۰ تانکر از تهران به همدان فرستاده شود تا این مشکل حل شود.»

وی در پایان سخنانش گفت: «از ویژگی‌های ممتاز رئیس‌جمهور، قرار دادن خدمت به خلق را در راستای خدمت به خدا و سوختن و ساختن خود را در جهت بهبود وضعیت زندگی مادی و معنوی مردم، دانست.»

دانش‌آموز خبرنگار پانا: شیما ویس‌مرادی

 

 

نویسنده : شیما ویس‌مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار