مدرس کشوری خانواده:

تابستان دوره طلایی یادگیری است

اصفهان (پانا) - مدرس کشوری خانواده گفت اختلال یادگیری بیشتر مربوط به پایه اول یا قبل از دبستان است و چون روان‌خوانی، مادر همه‌ دروس است، اگر درمان نشود به سایر دروس هم راه پیدا می‌کند که فصل تابستان، دوره طلایی برای یادگیری است.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تابستان دوره طلایی یادگیری است

مائده همت در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در حوزه اختلال یادگیری باید کفش‌های آهنین به پا کرد تا مشکل اختلال یادگیری حل شود. اختلال یادگیری بیشتر مربوط به پایه اول یا قبل از دبستان است و چون روان‌خوانی، مادر همه‌ دروس است، اگر درمان نشود به سایر دروس هم راه پیدا می‌کند.»

وی در مورد عوامل اختلال یادگیری گفت: «ضعف سیستم آموزشی به مرور حل می‌شود اما می‌توانیم با آگاهی و سواد خودمان این مشکل را حل کنیم. جمعیت بالای کلاس، آموزش نادرست در منزل و مدرسه، نگذراندن آموزش‌های پیش‌دبستانی، نقص جسمانی، فقر مالی و فرهنگی از عوامل اختلال یادگیری هستند.»

همت تاکید کرد: «با توجه به این عوامل نباید دنبال مقصر بود و بهتر است به فکر درمان کودک باشیم و این را بدانیم که حوزه‌های اختلال یادگیری ابتدا پیشگیری، قبل از ورود به دبستان و درمان با ورود به دبستان آغاز می‌شود.»

مدرس کشوری خانواده خطاب به خانواده‌ها بیان کرد: «توصیه بنده این است که کلام شما عصای معجزه‌گر شماست. در جاهای پرتردد منزل با بیان جملاتی مثل تو شگفت‌انگیزی! تو باعث افتخار منی! از داشتن تو خرسندم؛ از با تو بودن لذت می‌برم و... به حفظ ارزشمندی کودکان کمک کنید.»

خبرنگار : امیر محمد مسائلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار