رئیس ستاد دبیرخانه جشنواره فرهنگی- هنری امید فردا در همدان خبرداد:

حضور ۱۵ داور کشوری در جشنواره فرهنگی- هنری امید فردا در همدان

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش همدان و رئیس ستاد دبیرخانه چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری امید فردا از حضور ۱۵ داور کشوری در همدان خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین ویژگی‌های این دوره از جشنواره حذف رقابت از برخی بخش‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۱۵ داور کشوری در جشنواره فرهنگی- هنری امید فردا در همدان

رسول شیدایی، ضمن حضور در محل داوری آثار جشنواره فرهنگی - هنری امید فردا، اظهار کرد: در مرحله اول بیش از هزار اثر از سراسر کشور در بخش فیلم و هنرهای نمایشی دریافت کردیم؛ این آثار توسط داوران برجسته‌ استان، بررسی شد.

وی عنوان کرد: بخش هنرهای نمایشی به تفکیک پسران و دختران، شامل نمایش صحنه‌ای، نقالی، نمایشنامه خوانی، نمایش عروسکی و نمایش خیابانی می‌شود که داوری آن از امروز آغاز شده است.

رئیس ستاد دبیرخانه جشنواره فرهنگی - هنری امید فردا افزود: آثار ارسالی به بخش فیلم نیز در چهار گرایش پویانمایی، مستند، فیلم داستانی و نماهنگ، هفته آینده در همدان داوری می‌شوند.

شیدایی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت کنندگان جشنواره، خاطرنشان کرد: از هر رشته پنج نفر برگزیده خواهند شد؛ برگزیدگان در تابستان ۱۴۰۳ به همدان دعوت می‌شوند تا در اختتامیه‌ این دوره، شرکت کنند.

شیدایی با بیان اینکه داوران برجسته‌ کشوری در این جشنواره به داوری خواهند پرداخت، گفت: ۱۵ داور از جمله آقایان سید حسین فدایی حسین، حسین مسافر آستانه، دکتر مسلم قاسمی و حسن رونده داوری این دوره از جشنواره در بخش هنرهای نمایشی را بر عهده دارند.

رئیس ستاد دبیرخانه چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری امید فردا تصریح کرد: در تلاش هستیم تا برای داوری بخش فیلم که هفته آینده برگزار می‌شود نیز از داوران برجسته‌ کشوری برخوردار باشیم و در حال رایزنی در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی همدان، یک گروه داوری از استان انتخاب کردند و آثار دریافتی را پایش کردند و داوران مطرح کشور در حال پایش ثانویه هستند تا پنج اثر منتخب را انتخاب کنند.

رسول شیدایی با بیان اینکه در هر رشته پنج اثر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: آثار رتبه‌بندی نمی‌شوند چون رقابت، بچه‌ها را به سمت و سویی می‌برد که در نگاه تربیتی آموزش‌وپرورش نیست.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی، این است که دانش‌آموزان، مسیر بهتری پیدا کنند بنابراین رقابت در این دوره، حذف شده است. 

وی یادآور شد: جشنواره فرهنگی- هنری امید فردا در ۸۸ رشته، شامل: هنرهای آوایی و هنرهای دستی و تجسمی به میزبانی استان اصفهان، هنرهای ادبی، رسانه و فضای مجازی در استان شیراز و هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه در استان همدان، برگزار می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

 

نویسنده : حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار