افزایش ۸ درصدی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم

سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت؛

تبریز (پانا) - مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از افزایش ۸ درصدی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۸ درصدی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم

حسین فتحی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ضمن اشاره به میزان اشتغال خانگی در دولت سیزدهم گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در استان اختصاص داده شده که در سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اختصاص و برای ۸ هزار و ۹۶۸ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است و لذا در سال ۱۴۰۳ اشتغالی که در استان انجام خواهد گرفت ۲۵ درصد از آن نیز به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بحث تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما یکی از تنظیم گری ها در حوزه روابط کار بحث طبقه بندی مشاغل است که برای رعایت عدالت مزدی در واحد های تولیدی و صنعتی برقرار باشد این طبقه بندی انجام گرفته است که در این راستا خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ بالاترین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ۱۰۲ واحد تولیدی و صنعتی این طرح را انجام داده‌اند.

فتحی با اشاره به مدت تشکیل تعاونی ها اظهار کرد: مدت زمان تشکیل تعاونی ۲۹ روز کاهش یافته که در این خصوص۴ هزار و ۵۵۶ تعاونی در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند که تعداد این تعاونی ها در دولت سیزدهم ۸ درصد نیز افزایش پیدا کرده است که با تشکیل تعاونی های جدید در استان نیز برای ۳ هزار و ۱۰۵ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به استقبال متقاضیان افزود: با توجه به استقبال متقاضیان واجد شرایط برای راه اندازی مشاغل خُرد و کسب و کار های خانگی در استان آذربایجان شرقی میزان صدور مجوز برای ایجاد مشاغل در دولت سیزدهم نسبت به ۳ سال قبل ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ایجاد ۱ میلیون فرصت شغلی در هر سال تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی علاوه بر انجام تعهدات خود در میزان مصوب شده حتی بیش از آن نیز عمل کرده و در سال ۱۴۰۲ موفق به انجام ۱۳۱ درصد از تعهدات برش استانی خود در این زمینه و عرصه شده است که در این راستا میزان تعهد اشتغال استان نیز در سال گذشته از ۴۷ هزار نفر بیشتر بوده اما امسال در آذربایجان شرقی برای ۶۱ هزار و ۳۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در سه سال دولت سیزدهم تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان به ۱ هزار و ۷۲۷ نفر کاهش یافته که ۱۱۳ هزار و ۵۹۸ کارگر نیز در واحد های مختلف مورد حمایت قرار گرفته اند که در این خصوص نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی نیز در سال گذشته به ۷.۱ درصد رسیده که این میزان نشان دهنده این است که در ۱۵ سال اخیر کمترین نرخ بیکاری در سال گذشته در استان آذربایجان شرقی ثبت شده است.

فتحی در پایان اذعان کرد: استان آذربایجان شرقی خوشبختانه جزء استان های برتر در سامانه رصد کشور است که در این خصوص اشتغال های جدید نیز از طریق سامانه رصد ثبت و از راه های مختلف راستی آزمایی می شود.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

 

خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار