مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور:

امیدواری، مقاوت و اعتماد به نفس از درس‌های مهم مکتب امام خمینی (ره) بود

همدان (پانا) - مشاور فرهنگی رییس جمهور در مسجد جامع همدان، به مناسبت سال‌روز رحلت امام خمینی (ره) با اشاره به شخصیت امام گفت قدرتمندترین رهبر تاریخ ایران، امام خمینی (ره) است و صحیفه‌ ‌نورش همچنان در جامعه نورافشانی می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۹۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
امیدواری، مقاوت و اعتماد به نفس از درس‌های مهم مکتب امام خمینی (ره)  بود

حمیدرضا تقوی گفت: «امام از خود شروع کرد. هرکسی باید از خودش شروع کند و اول باید استعدادها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های خودش را بشناسد. وقتی که بر خودش مسلط شد، آن موقع می‌تواند قدم در درون جامعه بگذارد. اول باید بر خودت بمیری تا بتوانی زنده شوید.»

تقوی گفت: «عده‌ای می‌گفتند امام خمینی (ره) وقتی از دنیا برود انقلاب از هم پاشیده می‌شود اما امام نمی‌میرد و امام نمرده است. آنقدر این رهبری و امام خصلت‌های زیبایی دارد که این شخصیت در برابر چشمان هر انسانی جلوه کند، ناخداگاه جذب آن می‌شود.»

وی افزود: «امام خمینی (ره) این چنین شخصیتی بود که توانست چنین ملت بزرگی را به خود جذب کند و ملت هر چه امام گفت عمل کردند. رهبری به قدرتمندی امام خمینی نداشتیم که بدون تحدید و با زور سر نیزه بخواهد مردم را به میدان بفرستد.»

تقوی ادامه داد: «بعضی از افراد می‌خواستند امام را خاموش کنند و از بین ببرند اما با حضور جانشین حکیم‌ و شایسته ایشان، هیچگاه این امر امکان پذیر نیست. امروز این اندیشه‌های امام است که حزب الله لبنان را به رهبری سید حسن نصرالله ساخته است.»

وی افزود: «اندیشه‌های امام و نفس ایثارگونه‌ امام است که به برادران مومن فلسطینی قدرت داده است. اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان ضربه‌ای پس از دیگری به آن‌ها می‌زنند. نیروهای مومن و حزب اللهی با ابر قدرت‌ها و قدرت‌های جهانی می‌جنگند.»

وی خاطرنشان کرد: «مردم فلسطین از سرزمینشان خارج نمی‌شوند. ابر قدرت‌ها خانواده‌ها را می‌کشند، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مساجد و... را نابود می‌کنند اما یک نفر هم در فلسطین اظهار نارضایتی نمی‌کند. یک جوان فلسطینی در خرابه‌ها آیات قرآنی را می‌خواند و امیدوار است.»

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: «هشت و شعوبیه عراق، جوانان انصارالله و انصارالناس شجاع و مومن یمن، جبهه مردمی سوریه، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان امروز در کنار کاخ سیاه آمریکا و واشنگتون شعارها می‌دهند.»

وی افزود: «این اندیشه امام است که دنیا را به لرزه درآورده است. رهبری امام خمینی (ره) آنقدر در دنیا نفوذ پیدا کرده که آن‌ها از صحبت‌های رهبر حکیم شما لرزه بر اندامشان می‌افتد. همه این‌ها از برکات هدایت‌ها و رهبری‌های امام خمینی (ره) است.»

وی بیان کرد: «مردم مومن و با صفای همدان صحنه‌های مختلفی را دیدید. همیشه سرداران و رزمندگان همدانی در خط مقدم بودند و در پشت جبهه یکی از استان‌هایی که رزمندگان را حمایت و پشتیبانی می‌کرد و امکانات می‌فرستاد، استان همدان بود. همه‌ این‌ها را برای راه خدا انجام می‌دادند.»

وی ادامه داد: «این مقاوت شما است که زلزله را در دنیا ایجاد کرده و به دنبال این زلزله انشالله مقدمه‌ حضور منجی عالم بشریت را فراهم می‌کند. این مقاوت‌های شماست که امروز دنیا را به حیرت واداشته و این ارزش خون شهداست.»

تقوی گفت: «خون شهدای ما و شما مردم خوب و مومن همدان دارد به بار می‌نشیند و باید برای یک فضای بیشتر آماده باشیم. در همانجایی که نیروهای نظامی و انتظامی ما آمادگی دارند، به همان مقدار آمادگی توی این ملت باید به تناسب، وضع و شرایط زندگی بالاتر برود.»

وی بیان کرد: «یکی از درس‌های امام خمینی (ره) امیدواری، مقاوت و اعتماد به نفس بود. ایشان می‌فرمایند اعتماد به نفس بعد از اعتماد به خداوند منشأ خیرات است؛ هنگامی که خداوند با شماست از هیچ قدرتی نترسید.»

وی افزود: «بارها امام تاکید کرده که آمریکا شیطان بزرگ است رابطه‌ امریکا با ما همانند رابطه ظالم با مظلوم است. ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به این مملکت آسیب نرسد. وصل به امامت و ولایت باشیم تا این مملکت حفظ شود.»

وی ادامه داد: «درس دیگر امام خمینی (ره) حفاظت از انقلاب است. یادمان باشد ما یک بیابان مرد مجنون دادیم؛ یادمان باشد انقلاب دست نامحرم  نیفتد. با همه‌ وجود باید از انقلاب حمایت و محافظت کنیم. شهیدان را فراموش نکنیم زیرا ما هرچه داریم از شهیدان و شهادت است.»

تقوی گفت: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند. امام خمینی (ره) به بسیجیان امیدوار بود و آنها را دوست می‌داشت. ما هم باید فرهنگ بسیج را تقویت کنیم که انشالله به انقلاب صدمه‌ای وارد نشود.»

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: «امام می‌فرمود من در میان شما باشم یا نباشم، به شما سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد. نگذارید پیش‌کسوتان شهادت در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند. امام توصیه می‌کند دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است‌.»

وی ادامه داد: «دانشمندان ما پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتند که شامل حجمه‌هایی که از تهران و چهار گوشه‌های ایران به سرزمین‌ها و صهیونیست‌ها وارد کردند، می‌شود. این کار مورد حیرت همه کارشناسان نظامی و سیاسی دنیا شد.»

تقوی افزود: «امروز در دنیا ما یک قدرت دفاعی و نظامی بزرگ هستیم. هیچکس نمی‌تواند تعرضی کند  لذا با ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ما که پشت صحنه کار می‌کنند و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند؛ ما در دنیا یک قدرتی داریم.»

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: «گذشت آن زمانی که تهدید می‌کردند زیرا ما از آنها قدرت بالاتر داریم. آن قدرت مرجعیت و فتوا است که از قدرت نظامی به مراتب بالاتر است. امام خمینی (ره) یک ملت با ایمان و مخالف جنگ را همین‌گونه اداره کرد.»

دانش‌آموز خبرنگاران پانا: شیما ویس‌مرادی و نازنین‌زهرا مرادی

نویسنده : شیما ویس مرادی, نازنین زهرا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار