مشاور دبیرستان دین و دانش کوهپایه:

کسب نمره بالا توسط دانش‌آموز به معنی استفاده صحیح او از وقت است

کوهپایه (پانا) - مشاور دبیرستان دین و دانش (زنده‌یاد الهام صادقی) کوهپایه گفت: دانش‌آموزی که نمرات بالاتری دریافت می‌کند، لزوما باهوش‌تر نیست بلکه نشان می‌دهد که او از وقت و نیروی خود، استفاده صحیح کرده و به شیوه صحیح مطالعه دروس پی برده است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کسب نمره بالا توسط دانش‌آموز به معنی استفاده صحیح او از وقت است

رویا توسلی در گفت‌وگو با پانا ضمن آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان در خصوص کسب بهترین نمره عنوان کرد: «دانستن نکات مهم در خصوص مطالعه کردن در ایام امتحانات، تاثیر به‌سزایی در پیشرفت دانش‌آموزان دارد.»

وی اظهار کرد: «تجسم مطالب خوانده‌شده در ذهن از جمله نکات مهم در خصوص مطالعه کردن در ایام امتحانات است. زیرا باعث می‌شود که مطالب در حافظه دانش‌آموزان بهتر نقش ببندد.»

توسلی تصریح کرد: «دانش‌آموزی که نمرات بالاتری دریافت می‌کند، لزوما باهوش نیست بلکه نشان‌دهنده این است که او از وقت و نیروی خود استفاده صحیح کرده و به شیوه صحیح مطالعه دروس پی برده است.»

مشاور دبیرستان دین و دانش کوهپایه افزود: «دانش‌آموزان باید در نظر داشته باشند که هر درس، شیوه مطالعه مختص به خود را دارد و نباید تمام دروس را به یک سبک، مطالعه کرد.»

توسلی خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه اساس خواندن فعال، طرح سوال است، گفت: «زمانی که به مطالعه یک مطلب می‌پردازید، حتما سوال قسمت خوانده‌شده را به یاد بیاورید. زیرا این کار باعث می‌شود پاسخ بهتری به سوالات امتحانی دهید و مطالب در ذهن شما بهتر طبقه‌بندی می‌شود.»

وی با بیان اینکه در هنگام مطالعه دروس، زمان خوانش آن را نیز مشخص کنید، خاطرنشان کرد: «این کار هم باعث می‌شود زمان خود را برنامه‌ریزی کنید و هم وسواس در مطالعه را کاهش می‌دهد.»

توسلی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که 60 تا 90 دقیقه مطالعه، نیازمند 15 دقیقه استراحت است، اظهار کرد: «این کار باعث می‌شود انرژی بیشتری برای واحد درسی بعدی داشته باشید اما باید توجه داشته باشید در زمان استراحت خود باید مکان مطالعه را ترک کرده، کمی راه بروید، حرکت کششی انجام دهید و تغذیه سالم و مناسب مصرف کنید.»

وی ادامه داد: «در این زمان اصلا از تلفن همراه خود نباید استفاده کنید. زیرا باعث می‌شود تمام تلاش‌هایتان در 90 دقیقه گذشته از بین برود و مطالب از ذهن شما پاک شود.»

توسلی خطاب به دانش‌آموزان ابراز کرد: «از نشستن به حالت لَمیده بر روی تخت پرهیز کنید و همچنین درست نشستن ،درست نفس کشیدن و نور مناسب از ملزومات یادگیری هنگام مطالعه است.»

مشاور دبیرستان دین و دانش کوهپایه گفت: «دانش‌آموزان برای خود باید هدف تعیین کنند. زیرا باعث ایجاد اشتیاق و علاقه می‌شود و از درس خواندن، خسته و ناامید نمی‌شوند.»

وی با اشاره به تاثیر نشستن صحیح در هنگام مطالعه اظهار کرد: «در هنگام خوانش مطالب باید گردن در زاویه 30 درجه نسبت به کتاب باشد. همچنین میزان استراحت و خواب در فصل امتحانات نیر اهمیت دارد.»

توسلی با بیان اینکه امیدوارم دانش‌آموزان با رعایت این نکات، بهترین نتیجه را در امتحانات کسب کنند، تاکید کرد: «حفظ کلمات کلیدی بسیار مهم است. دانش‌آموزان نباید به حفظ مطالب بپردازند بلکه باید تنها کلمات کلیدی را به خاطر بسپارند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: فاطمه‌زهرا زینلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار