مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس:
سنجش سلامت ۱۴۰۰ نوآموز عشایر انجام شد
عشایری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس گفت: فرآیند سنجش سلامت ۱۴۰۰ دانشآموز بدو ورود به دبستان برای اولین بار در مرکز جامع سنجش آموزش و پرورش عشایری استان فارس انجام شد.
میثم رضازادهچگینی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «برای اولین بار پس از مدتها تلاش شبانهروزی مرکز جامع آموزش، سنجش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی و تربیتی عشایر فارس در تابستان سال گذشته بهصورت رسمی، شروع به کار کرد و همکاران مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس با کار جهادی و شبانهروزی در تابستان سال گذشته بهصورت فشرده در قالب برنامههای حضوری و مجازی تحت آموزش قرار گرفتند و از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارزیابی صورت پذیرفت تا شایستهترین افراد در جهت سنجش دانشآموزان بدو ورود به مدارس ابتدایی عشایری و شناسایی دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری انتخاب شوند و توانمندیهای لازم را در این جهت کسب کنند.»
وی با اشاره به نحوه فعالیت مرکز جامع سنجش آموزش و پرورش عشایری استان فارس گفت: «فعالیت مرکز سنجش جامع آموزش، سنجش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی - تربیتی عشایر فارس در وهله اول، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است که بدین منظور مدیر و معاون مرکز جامع عشایر فارس با حضور در آموزش و پرورش عشایر فارس، نوآموزان عشایری را مورد سنجش قرار میدهند و سایر همکاران مرکز نیز در نمایندگیها مستقر هستند و با همکاری مراکز جامع موجود در شهرستانهای فسا، داراب، فراشبند، فیروزآباد، کازرون و نورآباد به سنجش نوآموزان عشایری مشغول هستند.»
رضازادهچگینی با اشاره به اینکه سنجش سلامت تمام نوآموزان عشایری انجام شده است، گفت: «در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مجموع ۱۰۰ درصد نوآموزان عشایری که باید از مهر ۱۴۰۳ در کلاس درس، مشغول به تحصیل در پایه اول ابتدایی شوند، مورد سنجش قرار گرفتهاند و تعداد این نوآموزان بالغ بر ۱۴۰۰ نفر است که در مرکز جامع عشایری سنجش شدهاند.»
مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس افزود: «نوآموزان عشایر با حضور در مرکز جامع عشایر فارس از حیطههای مختلفی مورد سنجش قرار میگیرند که شامل بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت، قد و وزن، تست هوش و... و اگر نوآموزی در هر کدام از حیطهها نمره لازم را کسب نکند به ارزیابان تخصصی ارجاع داده میشود تا مجدد مورد سنجش قرار گیرد.»
وی با اشاره به لزوم شناسایی دانشآموزان عشایر دارای اختلالات یادگیری و مداخله بههنگام برای درمان اختلالات این دسته از دانشآموزان گفت: «قسمت اعظم فعالیت این مرکز، بررسی و شناسایی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و مداخله بههنگام است که بدین منظور با استفاده از روشهای مختلف از جمله اطلاعرسانی از طریق معلمان مدارس عشایری و راهبران آموزشی، دانشآموزان دارای اختلال به مرکز جامع معرفی میشوند و مورد ارزیابی اولیه قرار میگیرند و در صورت تشخیص اختلال برای دانشآموز، پرونده آموزشی تشکیل میشود و در جلسات متعدد آموزشی با اختلال موجود در دانشآموز تشکیل میشود و دانشآموز تحت آموزش قرار میگیرد تا اختلال وی مورد درمان قرار گیرد و به روال عادی آموزشی در مدرسه بازگردد.»
مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس با اشاره به افتتاح دومین مرکز سنجش سلامت دانشآموزان عشایر فارس بیان کرد: «با توجه به گستردگی و پراکندگی مدارس عشایری استان فارس و نیاز ویژه دانشآموزان عشایری در جهت بهره بردن از مرکز جامع سنجش عشایر با تلاش مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس، دومین مرکز جامع سنجش عشایری استان فارس نیز در سال تحصیلی جدید راهاندازی شد تا دانشآموزان عشایری با خیالی آسوده و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند دسترسی کاملی به خدمات ارائهشده توسط مرکز جامع سنجش داشته باشند.»
ارسال دیدگاه