بصیرت‌افزایی، ضرورت جامعه امروزه برای دانش‌آموزان

همدان (پانا) - رزمنده جبهه جنگ در هفته دفاع مقدس در دبیرستان دخترانه شهید بهشتی با بیان خاطراتی مربوط به دفاع مقدس، بصیرت افزایی را ضرورت جامعه امروزه برای دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بصیرت‌افزایی، ضرورت جامعه امروزه برای دانش‌آموزان

جمشید سیاح در گفت‌و‌گو در مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس در دبیرستان شهید بهشتی گفت: «ما امنیت را به آسانی به دست نمی‌آوریم و اکنون که ما در آسایش زندگی می‌کنیم، هزاران نفر در مرزها در حال حفاظت از ما و تامین امنیت ما هستند؛ اگر بخواهیم امنیت خود را حفظ کنیم باید از تجاوز دشمنان به کشور خود جلوگیری کنیم.»

وی افزود: «در زمان‌های قدیم تعداد اندکی از رزمندگان اسلحه داشتند و بقیه با دستان خالی می‌جنگیدند؛ اما امروزه به دلیل استقلال کشور ایران و زحمات شهدا، ما از قدرت‌های موشکی، پهپادی و نظامی بهره‌مند هستیم.»

سیاح ادامه داد: «در زمان قدیم رزمندگان با تیرهای مستقیم به دشمن حمله می‌کردند اما امروزه درگیر جنگ اقتصادی هستیم. در این نوع جنگ ملت باید هوشیارانه عمل کند.»

جمشید سیاح بیان کرد: «در تمام جنگ‌ها اول ملت‌ها هدف قرار می‌گیرند. امروزه جنگ سخت نظامی تبدیل به جنگ اقتصادی شده است که باید همه در مقابل آن هوشیار باشیم؛ زیرا هدف جنگ اقتصادی، تضعیف ملت است.»

وی عنوان کرد: «هدف جنگ نرم و فرهنگی، تغییر ذهنیت و باورهای یک ملت است و دشمن در جنگ نرم کاری می‌کند که یک ملت خودشان با یکدیگر در جنگ باشند. در این جنگ دختران و زنان بیشترین تاثیر را دارند زیرا آنان هدف اصلی دشمن هستند.»

سیاح گفت: «هدف جنگ شناختی، جلوگیری از فکر و تصمیم‌گیری درست یک ملت است. دشمنان در این جنگ آنقدر بمباران تبلیغاتی و اطلاعاتی سیاسی انجام می‌دهدند تا فرصت فکر کردن را از یک ملت بگیرد.»

سیاح خاطرنشان شد: «وسعت کشور ایران قبل از جمهوری اسلامی حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع بود که با بی مسئولیتی افراد در آن نظام تبدیل به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع شد. شهدای عزیز اجازه ندادند ذره‌ای از وسعت یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع کشور ایران به دست دشمنان برسد.»

وی ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های بارز شهدا، خودسازی بود. آن‌ها از هیچکس نهراسیدند و برای رضای خدا کار می‌کردند؛ دانش‌آموزان باید این ویژگی را در خود پرورش دهند.»

سیاح افزود: «فضای مجازی امروزه به حقیقت تبدیل شده و در رفتار و اخلاق ما به انواع مختلف تاثیرگذار است. اگر ما رسانه شناس و زمانه شناس بوده، سواد رسانه‌ای، اقتصادی، مدیریتی و راهبردی خود را بالا ببریم، می‌توانیم در مقابله با دشمنان پیروز شویم.»

جمشید سیاح اظهار داشت: «ما باید گذشته را چراغ راه آینده قرار داده تا بتوانیم آینده کشور خود را به درستی مدیریت کنیم. همچنین ما باید برای دانش‌آموزان مسائل سیاسی و اقتصادی را به صورت درست بیان کرده تا دشمنان با استفاده از فضای مجازی افکار آن‌ها را در مسیر نادرست منحرف نکند.»

وی ادامه داد: «با توجه به سن رشد دانش‌آموزان آن‌ها می‌توانند کانال‌های روانشناسانه و مثبت اندیشی را دنبال کرده و خودسازی دینی را هرچه سریع‌تر انجام دهند؛ اگر در این سن خودسازی نکنند، مسیر زندگی خود را اشتباه خواهند رفت.»

دانش‌آموز خبرنگار پانا: شیما ویس‌مرادی

 

 

نویسنده : شیما ویس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار