فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان کاشان:

دانش‌آموزان از زندگی و شهادت شهید فهمیده درس ایثار بگیرند

کاشان (پانا) - فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان کاشان گفت: باید ببینیم چقدر زندگی‌مان بابرکت است و وقتی از دنیا می‌رویم دیگران درباره ما چه می‌گویند و چقدر مثمر بوده‌ایم و دانش‌آموزان تلاش کنند از زندگی و شهادت شهید فهمیده درس ایثار بگیرند.

کد مطلب: ۱۵۰۴۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان از زندگی و شهادت شهید فهمیده درس ایثار بگیرند

سرهنگ اصغر صدوقی در مراسم بازگشایی مدارس در هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای پسرانه سما خطاب به دانش‌آموزان بر ضرورت درس گرفتن از زندگی و شهادت شهید فهمیده تأکید و بیان کرد: باید به خودمان نگاه کنیم، ببینیم چقدر زندگی‌مان بابرکت است و وقتی از دنیا می‌رویم دیگران درباره ما چه می‌گویند و چقدر مثمر بوده‌ایم. فرصت‌هایی که در زندگی داریم به‌ویژه اگر در سِمت‌های مدیریتی هستیم باید با این نگاه، مورد توجه قرار دهیم و از لحظه‌لحظه آن با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) استفاده کنیم.

وی درباره شهادت شهید سیزده ساله دفاع مقدس گفت: در ۸ آبان ۱۳۵۹ در منطقه کوت شیخ در نزدیکی رودخانه‌ای در شهر خرمشهر ۵ دستگاه تانک عراقی به طرف رزمندگان ایرانی هجوم آورده و در صدد محاصره آن‌ها بودند. محمدحسین فهمیده در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته بود به سمت یکی از تانک‌ها در حرکت شد و در بین راه، یک گلوله به پایش برخورد کرد اما خودش را به زیر یکی از تانک‌ها پرت کرده و منفجر نمود. بعثی‌ها فکر می‌کنند که آن منطقه، مین‌گذاری شده و به خاکریز عقب‌نشینی می‌کنند.

صدوقی ادامه داد: فرصت انسان‌ها در بسیاری از مواقع نزدیک به هم و شبیه به هم است اما بهره‌مندی آن‌ها از این فرصت‌ها متفاوت بوده و این چیزی است که آن را برکت می‌نامیم. «اللهم بارک لی فی ما آتیتنی» خداوند به همه عطا می‌کند اما برکت در این «ما آتیتنی» مسئله دیگری است. مولوی، انسان‌ها را تشبیه به آهوی ختن و آهوی غیرختن می‌کند، آهوی ختن معروف بوده که مشک تولید می‌کند که خوشبوترین ماده در جهان است در حالی که آهوی غیرختن فقط فضولات تولید می‌کند.

در این مراسم که متقارن با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بود، مسئولان حوزه شهید فهمیده بسیج دانش‌آموزی، مدیریت و دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه سما  و معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

خبرنگار : دانش‌آموز: امیریوسف علی‌بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار