وزیر کشور:

ملاک انتخاب مسئولان در دولت جدید شایستگی است

اهواز (پانا) – وزیر کشورگفت: ملاک انتخاب مسئولان در دولت جدید شایستگی و کارآمدی است و گرایش سیاسی، قومی و مذهبی آنان اهمیت ندارد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ملاک انتخاب مسئولان در دولت جدید شایستگی است

اسکندر مومنی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان در تالار شهید هاشمی استانداری خوزستان، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تمام نخبگان و قومیت‌ها توسط استاندار جدید خوزستان افزود: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف نفت، گاز ، کشاورزی و صنعت دارد اما  در این میان مشکلاتی نیز هست که باید در صدد رفع آن تلاش کرد.

وی به چالش کم آبی در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان پرآب است اما دارای مشکل کم آبی و نبود سیستم فاضلاب است.

مومنی با اشاره به اینکه روا نیست استان خوزستان باوجود ذخایر نفت و گاز دارای نرخ بیکاری بالایی باشد، تصریح کرد: این شرایط موجب افزایش مهاجرت می شود. 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: بعد از یک سال، عملکرد همه استانداران بر اساس شاخص‌ها ارزیابی می‌شود و کارنامه آن‌ها مشخص خواهد شد.

 

خوزستان تنها خزانه‌دار درآمد نفتی است

همچنین در این آئین مصطفی مطوری‌زاده رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فقه شیعی نفت جزء انفال است و انفال متعلق به همه ملت است در صورتی که ما در خوزستان تنها خزانه‌دار هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان باوجود ثروت بسیار اما دارای بالاترین نرخ بیکاری است اظهار کرد: باید اجازه داد فرزندان متخصص و ولایتمدار استان در راس امور قرار گیرند تا برای رفع مشکلات موجود چاره اندیشی کنند.

به گفته وی، رییس جمهور، خواسته مردم استان خوزستان را محقق کرد و فرزندی از این استان را برای مسئولیت استانداری برگزید که اقدامی ارزشمند است.

مطوری‌زاده اظهار کرد: اهمیت کشاورزی در استان خوزستان کمتر از نفت نیست و می‌توان تولید ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان را به ۳۰ میلیون تن افزایش داد.

وی با تاکید بر لزوم تاسیس صنایع پایین دستی در خوزستان گفت: صنایع سنگین امروز به تنهایی نمی توانند اشتغال ایجاد کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، توجه به راه های مواصلاتی، خطوط راه آهن، طرح آبرسانی غدیر، توسعه طرح‌های آب و فاضلاب، حوزه گردشگری سلامت و سیاحتی –زیارتی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفتی را ازجمله موارد مهم قابل پیگیری دانست.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفتی استان در تهران متمرکز شده و اعتباری در اختیار استان قرار نمی گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار