مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان:

مدرسه فرصتی برای تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: مدرسه، فرصتی برای تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی است و از این رو نباید نقش مهم مدارس را کمرنگ کنیم.

کد مطلب: ۱۵۱۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه فرصتی برای تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی است

عبدلله حبیبی، روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی فصل پاییز سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان در سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: مدرسه نباید صرفا محلی برای تدریس کتب و مطالب علمی باشد بلکه باید مکانی برای تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های ورزشی، هنری، فرهنگی، دینی و مذهبی، صبحگاه رضوی و علوی، اجرای سرود و تئاتر باید در مدارس اجرا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: یکی از اقدامات خوبی که در سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان در حال انجام است، استفاده از ظرفیت دانش‌‌آموزان در تمام حوزه‌ها از جمله خبرگزاری پانا است که این امر سبب می‌شود تا دانش‌آموزان استعدادهای خود را شناسایی کنند.

وی افزود: استان خوزستان به دلیل شرایط جغرافیایی و وجود فرهنگ‌های مختلف، استان خاصی است. ضمن آنکه به دلیل حوادثی مانند جنگ تحمیلی، سیل و پدیده گردوغبار در طول سالیان متمادی، شاهد تشدید مساله حاشیه‌نشینی هستیم که این امر آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

حبیبی با بیان اینکه در مدیریت و کاهش پدیده آسیب‌های اجتماعی نیازمند همدلی و همکاری از مرکز هستیم، یادآور شد:‌ باید آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای تعلیم و تربیت با استفاده از ظرفیت معلمان انقلابی تبیین شود.

وی ادامه داد: معلمان باید هویت‌های دینی و ملی را به درستی به دانش‌آموزان آموزش دهند. در این صورت دانش‌آموزان به ریسمانی محکم پیوند می‌خورند که به راحتی، راه را از بیراهه تشخیص خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: یکی از مباحثی که دانش‌آموزان باید در مورد آن بدانند این است که هیچ مرز و جغرافیایی نمی‌تواند میان مسلمانان فاصله ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه ما نیز در استان خوزستان اقدامات خوبی در این راستا انجام داده‌ایم، افزود: نمی‌توان مانع سوالات و شبهات دانش‌آموزان شد اما می‌توان پاسخ این شبهات را تبیین کرد.

حبیبی گفت: باور دارم در مساله جنایت رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه و لبنان در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم و به زودی این مساله برای همگان اثبات می‌شود.

برگزاری اردو برای دانش‌آموزان در معرض آسیب اجتماعی

سمیر آل‌کثیر، سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: یکی از دستور کارهای شورای برنامه‌ریزی فصل پاییز سازمان دانش‌آموزی خوزستان، برنامه‌ریزی برای اردوی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان «طرح تمشک» است.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه رئیس و قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی به دنبال برگزاری رویداد فرهنگی - تربیتی برای دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستیم.

آل‌کثیر خاطرنشان کرد: از طریق سامانه «نماد»، دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده‌اند و باتوجه به اعتبارات اختصاص‌یافته مقرر شد در این اردو ۷۰ درصد دانش‌آموزان دختر و ۳۰ درصد دانش‌آموزان پسر را پوشش دهیم.

وی در خصوص بسترسازی برای برگزاری اردو ادامه داد: در اولین گام، کارگروه اختصاصی در این مورد تشکیل و از پیشکسوتان برای برگزاری اردوی طرح تمشک دعوت شد.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان عنوان کرد: پس از تقسیم وظایف، سناریوی اردویی نیز تنظیم شد و با سازمان دانش‌آموزی در مرکز، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و در گام بعد امکان‌سنجی انجام شد.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مقرر شد اردوی طرح تمشک را با ۲ اردوگاه دهکده حمیدیه و اردوگاه شهید رجایی دزفول آغاز کنیم.

آل کثیر در خصوص راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و مرکز مهارت‌آموزی سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان خوزستان انجام و مقرر شد در فاز نخست برای مربیان و در فاز دوم برای دانش‌آموزان برگزار شود.

وی افزود: به مربیانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند گواهی ضمن خدمت از مرکز آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش و مدرک فنی‌وحرفه‌ای اهدا خواهد شد.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان در خصوص برگزاری همایش یاوران مقاومت نیز تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان، همایش یک هزار نفری دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی تحت عنوان «یاوران مقاومت» در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش یک هزار نفری یاوران مقاومت در دفاع از جریان مقاومت در غزه و لبنان و ابراز همدردی با دانش‌آموزان آن‌ها است. ضمن آنکه یکی از اهداف عالی آموزش و پرورش نیز تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی  و آشنایی آنان با هویت دینی و ملی است.

بررسی روند راه‌اندازی مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و مرکز مهارت‌آموزی سازمان دانش‌آموزی، بررسی روند اجرایی اردوهای آسیب‌های اجتماعی تمشک و تسهیل سازوکارهای اجرایی طرح و همچنین برگزاری همایش یاوران مقاومت از جمله دستور کارهای این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار