نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس:

باید دست سنگ‌اندازان در زمینه جذب سرمایه‌گذاران را کوتاه کنیم

اهواز (پانا) - نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، دست افراد سنگ‌انداز و سهم خواهان را کوتاه و فضای امنی را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
باید دست سنگ‌اندازان در زمینه جذب سرمایه‌گذاران را کوتاه کنیم

سیدمحسن موسوی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی پیرامون بررسی مسائل روز استان خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان مشکل بروکراسی اداری را داریم که به این روند انتقاد دارم و باید با روند بیمار دموکراسی اداره مبارزه کنیم تا سرمایه گذاری در استان خوزستان تسهیل شود.

وی افزود: جلسه ای با چند سرمایه گذار داشتیم که از سنگ اندازی برخی مسئولان استان گله‌مند بودند. در اهواز، حمیدیه، باوی و کارون باید با جذب سرمایه به دنبال افزایش تولید، ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در آن مناطق باشیم.

موسوی زاده گفت: به عنوان نماینده مردم و تمام قومیت‌ها، هرکس تعهد، سلامت و لیاقت داشته باشد و به پیشرفت استان خوزستان کمک کند، در داخل استان و در سطح کشور حامی او خواهم بود.

وی تصریح کرد: از هر شخص بومی استان که توانایی و استعداد بالایی داشته باشد و با دلسوزی برای خوزستان کار کند، حمایت می کنم و یقین می دهم که به هیچ کسی در این راه چک سفید امضا نخواهم داد.

بررسی مجدد پرونده دارای کدهای 19 و 5

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: روند گزینش پذیرفته شدگان در آزمون آموزش و پرورش در رایزنی و جلسات متعدد با وزیر آموزش و پرورش اصلاح شد و درحال حاضر ردشدگان معروف به کد19 و کد5 درحال بررسی مجدد هستند.

وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات به جد پیگیر موضوع نیروهای نهضتی، پیش دبستانی، طرح امین، خرید خدمات و حق التدریس هستیم.

به گفته موسوی زاده باید دروازه جذب نیرو از طریق حق التدریس را ببندیم و در صورت نیاز به نیروی انسانی، از طریق دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و آزمون های آموزش و پرورش وارد شوند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون به بازسازی و نوسازی مدارس نیز اشاره کرد و یادآور شد: مدارس مناطق روستایی و کمتر برخوردار نیاز به بازسازی دارند. دو روز پیش باحضور در منطقه غیزانیه از مدارس این منطقه بازدید داشتیم که برای بازسازی و نوسازی آن تمهیداتی نیز صورت گرفت.

وی افزود: استهلاک امکاناتی مانند ایزوگام، وسایل سرمایشی و وسایل کمک آموزشی در استان خوزستان بالاست که توجه بیشتری از سوی مرکز را می طلبد.

به گفته موسوی زاده آموزش و پرورش به تنهایی قادر به بازسازی و نوسازی تمام مدارس نیست و باید از ظرفیت صنایع و خیران استفاده کنیم. یکی از موسساتی که در استان خوزستان فعالیت خوبی دارد موسسه خیریه راه ایمان است که 103 مدرسه در استان خوزستان ساخته است.

وی ادامه داد: نگاه قومی به مدارس و مناطق در اداره کل آموزش و پرورش مردود است و باید با آن مبارزه کنیم. داشتن نگاه قومی مسموم است و همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنیم و باید حامی یکدیگر باشیم.

لزوم ساخت نیروگاه فولاد خوزستان

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در حوزه صنعت فولاد بیان کرد: طبق برآوردها طی 13 تا 15 سال آینده ممکن است ذخایر معادن سنگ آهن به اتمام برسد و باید به فکر کشف معادن جدید باشیم.

این نماینده توضیح داد: از سویی دیگر در فصل تابستان بخاطر ناترازی برق، حدود 2 ماه صنایع فولاد خوزستان تحت شدیدترین فشارها قرار داشت که در این خصوص چند جلسه با وزیر نیرو داشتیم تا این مساله را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: تاسیس نیروگاه500 مگاواتی فولاد  بخش زیادی از این مشکلات را برطرف می کند که هنوز احداث نشده است درحالیکه پالایشگاه آبادان و فولاد مبارکه اصفهان این نیروگاه را احداث کرده‌اند.

موسوی زاده گفت: فاینانسوری را در تهران شناسایی کردیم که در خارج کشور فعال است و برای همکاری در حوزه های مختلف ازجمله تولید برق و فولاد اکسین اعلام امادگی کرده است تا در کنار صنعتگران باشد.

به گفته وی ساخت صنایع فولاد در مناطق کویری کشور درست نبوده که یکی از دلایل آن وجود دولتمردان چندین دوره، از مناطق میانی کشور بوده است.

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار: ایلیا دالایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار