مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

شور عاطفه‌ها جشن انسانیت است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: برگزاری آیین شور عاطفه‌ها جشن انسانیت است.

کد مطلب: ۱۵۰۷۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شور عاطفه‌ها جشن انسانیت است

عبدالله حبیبی در آیین شور عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شاهد فردوس اهواز برگزار شد بیان کرد: شهدای ما در راه خداوند جان خود را بخشیدند. شهادت بالاترین نوع ایثار و بخشش است. 

وی با اشاره به اینکه تمام شهدا در سراسر جهان اسلام الگوی فرهنگ ایثار و شهادت هستند افزود: آیین شور عاطفه ها در آموزش و پرورش برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان با این سنت الهی آشنا شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان یادآور شد: مدرسه تعالیم بلند دیگری برای آموزش دارد. مفاهیم انسانی مانند بخشش و ایثار نسبت به هم نوعان در قالب مراسم هایی مانند شور عاطفه ها به دانش آموزان آموزش داده می شود.

به گفته وی دانش‌آموزان در کنار کتاب‌های درسی باید معارف اسلامی و مهارت‌های زندگی را نیز فرا بگیرند.

حبیبی ادامه داد: باید بدانیم هرآنچه را که می بخشیم ماندگار است. با انجام عمل نیک در راه خداوند بار دیگر همان نیکی به خود فرد بازگردد.

دانش‌آموزان سفیران انفاق و نیکوکاری باشند

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در این آیین گفت: هرکدام از دانش‌آموزان سفیران انفاق و نیکوکاری باشند.

جمال شیبه اظهار کرد: آیین شور عاطفه ها هر سال همزمان با سراسر کشور و با همکاری آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، صدا و سیما، سازمان دانش‌آموزی و مشارکت و همدلی مردم نیکوکار در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان قرار دارند. همچنین  سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خطاب به دانش آموزان گفت: هم اکنون برخی دانش‌آموزان کشورهای غزه و لبنان به دلیل شرایط پیش آمده قادر نیستند در آرامش تحصیل کنند برای تغییر شرایط این دانش آموزان دعا کنید تا در فضایی امن تحصیل کنند.

به گفته شیبه، نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در شور نیکوکاری، کمک‌های غیرنقدی خود را به ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های شور عاطفه‌ها در سراسر استان خوزستان تحویل دهند و همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ به نام کمیته امداد پرداخت کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار