نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

مجلس دانش‌آموزی، تمرین مردم‌سالاری دینی است

اهواز (پانا) - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل مجلس دانش‌آموزی به نوعی تمرین مردم‌سالاری دینی است و از افتخارات ما این است که یکی از محورهای اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران همین مردم‌سالاری دینی است.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، تمرین مردم‌سالاری دینی است

آیت‌الله محسن حیدری، روز سه‌شنبه در دوازدهمین انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی بیان کرد: مردم‌سالاری دینی به این معنا است که حاکمیت مردم توسط خود مردم انتخاب می‌شود و در واقع مردم، سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

وی افزود: شکل‌های مختلفی از دموکراسی در کشورها وجود دارد اما در هر کشور، تنها در یک محور این مردم‌سالاری دیده می‌شود اما در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم‌سالاری دینی در همه وجوه قابل مشاهده است.

آیت‌الله حیدری تصریح کرد: از جایگاه رهبری انقلاب اسلامی تا پایین‌ترین مقامات، همه با واسطه یا بی‌واسطه توسط خود مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شود و در واقع مردم از بین فقهای واجد شرایط، افراد برجسته در عدالت، کفایت، مدیریت و شجاعت را انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه، اعضای قوه مقننه و حتی اعضای شوراهای اسلامی شهر توسط رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

به گفته وی، دانش‌آموزان باید مردم‌سالاری دینی را در طول دوران تحصیل تمرین کنند و بهترین زمان و مکان این رخداد مجلس دانش‌آموزی است.

خبرنگار : ایلیا دالایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار