آیین زنگ بازگشایی مدارس در خوزستان برگزار شد

اهواز (پانا) - همزمان با برگزاری آیین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان با شور و نشاط وارد کلاس‌های درس شدند.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین زنگ بازگشایی مدارس در خوزستان برگزار شد

صبح امروز، آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئولان استان خوزستان در دبیرستان دخترانه زنده‌یاد رحیم‌زاد برگزار شد.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس با اشاره به مشکلات خوزستان از زمان جنگ تحمیلی تاکنون اظهار کرد: دانش‌آموزان و فرزندان خوزستان باید به فکر جبران عقب‌ماندگی‌ها و آبادانی شهر و استان خود باشند.

آیت‌الله حیدری افزود: خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور در تمام اقشار و طبقات از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان، شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به کربلای ایران معروف شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان خوزستان عالم، فرهیخته و متعهد در راه توسعه علم باشند و ایثارگر پرورش یابند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعیین شعار سال تحصیلی امسال به نام «مهر محمدی» گفت: مهر محمدی یعنی در عمل، مهر و محبتی که پیامبر(ص) در پیش گرفته بود و بر اساس آن انسان‌ها را تربیت کرد.

رشد آموزش‌ و پرورش خوزستان در شاخص‌ها

عبدالله حبیبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز بیان کرد: با اقدامات انجام‌شده، خوزستان در شاخص‌های پروژه مهر در بین استان‌های کشور، رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورد که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته‌است.

افزود:با تلاش‌های انجام شده حدود ۶۵ درصد ابلاغ‌ها قبل از آغاز سال تحصیلی انجام و کتاب‌ها توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه آموزش، میانگین رشد معدل دانش‌آموزان خوزستان از میانگین رشد معدل دانش‌آموزان کشور بالاتر شده است، گفت: اگرچه این مقدار کافی نیست اما برای شروع، خوب است و متوجه شدیم می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم نمره باید سطحی‌ترین نگاه در آموزش و پرورش باشد، یادآور شد: آموزش و پرورش باید انسان تربیت کند و در ۱۲ سال تحصیل، تمام مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموز یاد دهد.

مسئولان برای خدمت پای کار هستند

سیدمحسن موسوی‌زاده، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: مسئولان برای خدمت به دانش‌آموزان، پای کار هستند تا در آرامش درس بخوانند و آینده کشور را بسازند.

موسوی‌زاده با اشاره به اینکه برخورد قهری با معلمان قابل پذیرش نیست، افزود: حمایت از معلم‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا بدون دغدغه و نگرانی و به شایستگی دانش‌آموزان را پرورش دهند.

به گفته وی، امسال امتیازات خوبی در پروژه مهر و صدور ابلاغ‌ها به آموزش و پرورش استان اختصاص یافت.

امروز یک میلیون و 120 هزار دانش‌آموز در استان خوزستان، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

خبرنگار : نسترن جوهرقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار