وزیر کشور عنوان کرد:

تردد آسان زائران از مرزهای شلمچه و چذابه نتیجه ایجاد زیرساخت‌ها در خوزستان است

اهواز (پانا) – وزیر کشور گفت: امسال شاهد تسهیل در تردد زائران از مرزهای شلمچه و چذابه هستیم که نتیجه ایجاد زیرساخت‌ها در استان خوزستان است.

کد مطلب: ۱۴۹۶۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تردد آسان زائران از مرزهای شلمچه و چذابه نتیجه ایجاد زیرساخت‌ها در خوزستان است

اسکندر مومنی شامگاه جمعه در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه کشور ضمن قدردانی از همه عوامل و کسانی که در امنیت بزرگترین کنگره جهان اسلام نقش داشتند، گفت: اربعین پیوند عمیقی بین ۲ ملت ایران و عراق ایجاد کرده است.

به گفته وی باید نقاط ضعف در اربعین امسال را برطرف کنیم تا برای سال‌های آینده این مشکلات را نداشته باشیم.

مومنی یادآور شد: فراجا سهم زیادی در برقراری امنیت و سهولت تردد زائران برعهده دارد و امسال خدمات ارتقا بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشت ضمن اینکه استفاده از سامانه سجاد اتفاق خوبی برای تردد سریع زائران فراهم کرد.

وزیر کشور همچنین امنیت پایدار در مرزها را حاصل تلاش نیروهای امنیتی در ایران و عراق دانست و خاطر نشان کرد: نیروهای حشد الشعبی و نیروهای مردمی در عراق به ما کمک زیادی کردند تا این سفر با امنیت کامل برگزار شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع اتصال راه آهن شلمچه به کربلا اشاره کرد و گفت: موضوع اتصال راه آهن شلمچه به کربلا در اولویت دولت چهاردهم قرار دارد تا زائران از این طریق عازم کربلا شوند و مسیر دریایی خرمشهر به بصره نیز نیاز به تقویت دارد تا تردد زائران در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 مومنی ادامه داد: جاده اهواز خرمشهر از محورهای پرتردد در سفر اربعین است و دولت تلاش دارد با چهار خطه کردن این محور تردد آسان و بی حادثه را برای زائران رقم بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار