معاون سازمان دانش‌آموزی:

حُبّ به امام حسین(ع) اقشار و نسل‌های مختلف مردمی را به هم گره زده است

اهواز (پانا) - معاون اردویی و گردشگری سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: حُبّ به امام حسین(ع) اقشار مختلف و گروه‌های سنی گوناگون مردمی را بدون دخالت حاکمیت به هم گره زده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

امیر جمشیدی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «جریان و مراسم اربعین، یک مساله ملی و حتی بین‌المللی است. کارشناسان در نقاط مختلف دنیا همچنان کنجکاو هستند بدانند که این مراسم چگونه هر سال به این صورت برگزار می‌شود. در چند سال اخیر با حضور حداکثری مردم، مراسم اربعین حسینی به یک پدیده بین‌المللی تبدیل شده و از سویی دیگر تمام این مراسم به نوعی بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت است.»

جمشیدی یادآور شد: «اسناد بالادستی در آموزش و پرورش داریم که سند تحول بنیادین به عنوان یک سند چندساحتی در حوزه تعلیم و تربیت از مهمترین آنان است. برای ارائه الگو در ساحت تعلیم و تربیت، شخصیتی بهتر از امام حسین(ع) برای معرفی نیست.»

وی با بیان اینکه بدنه آموزش و پرورش بسیار بزرگ است، خاطرنشان کرد: «حدود 18 میلیون نفر از جمعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارتخانه تشکیل می‌دهد و قطعا در دریای بی‌کران اربعین این قشر از جمعیت مانند قطره‌های آب حضور دارند.»

جمشیدی افزود: «در ساحت تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان به دنبال یافتن الگوی مناسب هستیم و چه جایی بهتر از این مراسم که دانش‌آموزان، مسئولیت‌پذیری را در آن فرا گیرند. در چند سال گذشته در حوزه موکب‌داری و اعزام دانش‌آموزان به کربلا فعالیت می‌کنیم و نگاه ما به این مراسم معنوی از بُعد حاکمیتی نیست بلکه به عنوان جریان مردمی در این موج بزرگ حضور داریم.»

معاون اردویی و گردشگری سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر سرداران بزرگ، بستر را برای پدیده بزرگ پیاده‌روی اربعین فراهم کردند و امیدوارم دهه هشتاد و نودی‌ها جریان اصلی این حرکت باشند.»

وی با اشاره به موکب‌داری مردم خوزستان گفت: «مردم استان خوزستان، روزگاری میزبان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند و امروز نیز میزبان زائران کربلا هستند که هر 2 موضوعات ارزشمند است و مردم خوزستان در سایه عنایت الهی هر سال میزبان خیل عظیم جمعیت زوار هستند.»

حجم فایل ویدیویی : ۵۱.۹۸M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۷:۱۱ دانلود فایل
خبرنگار : اسما حیاوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار