بازدید سرزده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شیروان

شیروان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در سفر به شیروان به‌طور سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سرزده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی شیروان

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده در این سفر ضمن دیدار با دادستان، قضات، همکاران اداری و همچنین اعضا، کارکنان شورای حل اختلاف و تنی چند از مراجعین در راستای تداوم روند پیگیری‌ها، دستورهای مقتضی را صادر کرد.

براتی‌زاده در ادامه از یک پارکینگ انتظامی در شهرستان شیروان بازدید و ضمن بررسی دفاتر و سوابق ثبتی مشخصات وسائط نقلیه، بر ضرورت ساماندهی وضعیت موجود از طریق مدیریت دقیق، صحیح و هدفمند و نیز اِعمال نظارت‌های لازم در این خصوص تأکید کرد.

مقام عالی قضایی استان ضمن اشاره به رسالت ذاتی و قانونی دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه، از وجود برخی ایرادها و نواقص مدیریتی و نظارتی در مسیر ساماندهی وضعیت برخی پارکینگ‌ها انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده گفت: متأسفانه در سایه وجود این ضعف‌ها بعضاً مشاهده می‌شود تعدادی از وسائط نقلیه بیش از زمان طبیعی و متعارف و به‌صورت طولانی‌مدت در برخی پارکینگ‌ها نگهداری می‌شود و متصدیان امور و دستگاه‌های نظارتی در این خصوص اهتمام جدی ندارند و با توجه به شرایط نامساعد موجود در این پارکینگ‌ها احتمال تضییع حقوق شهروندی، امری متصور و محتمل به نظر می‌رسد، لذا در این خصوص باید چاره‌اندیشی شود.

وی  با بیان اینکه در حوزه مدیریت و نظارت بر پارکینگ‌ها باید تمامی فرآیند‌ها از جمله پرداخت هزینه‌ها با موازین قانونی منطبق باشد، خاطرنشان کرد: عدم ثبت مشخصات تعدادی از وسائط نقلیه در سیستم ثبتی و وجود برخی ابهامات در این خصوص و همچنین توقیف برخی وسائط نقلیه بدون اخذ دستور قضایی لازم و نیز دریافت وجوهی تحت عنوان ارزش افزوده از جمله اشکالاتی است که باید هر چه سریعتر مرتفع شود و مسئولان نیز نتیجه را گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین در جریان این سفر، عملکرد شعب و محاکم قضایی را نیز از جهت‌های مختلف مورد بررسی قرار داد و تعدادی از پرونده‌های جریانی و مختومه و نیز زندانی‌دار را ملاحظه و در خصوص بهبود شاخص‌های کمّی و کیفی عملکردی دستورهای مقتضی را صادر کرد.

تجلیل تعدادی از کارکنان اداری، شورای حل اختلاف، سربازان وظیفه، شرکت در یک جلسه دادرسی، انجام مذاکرات اصلاحی و اهتمام جدی به منظور حصول سازش در یک فقره پرونده از دیگر برنامه‌های مقام عالی قضایی استان در این سفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار