کارگاه توانمند سازی خبرنگاران پانا استان خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد(پانا)_کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموزخبرنگاران پانا با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان در خبر‌نویسی، عکاسی، تولید محتوا، رسانه،بارگزاری اخبار و... در کانون شهید باهنر بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه توانمند سازی خبرنگاران پانا استان خراسان شمالی برگزار شد

دوره آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموز خبرنگاران با حضور ابوالقاسم اکبری(مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی)، حسین کنعانی (مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی)، مرضیه سعیدی برجی (رابط خبرگزاری پانا) و با حضور و تدریس حامد شاکریان (خبرنگار باتجربه)،خسینعلی ظفری(پیشکسوت) و جمعی از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به حوزه خبر در کانون شهید باهنر برگزار شد.

مرضیه سعیدی برجی، رابط خبرگزاری پانا استان، اصول گزارش‌نویسی، مباحث خبرنگاری، خبر متنی، اهمیت خبر تصویری، خبر ویدیوئی، انواع رسانه، اهمیت رسانه، انواع سبک‌های خبری، مراحل تهیه خبر و ویژگی‌های خبر خوب را آموزش داده و باارزش‌ترین خبر را خبر ویدئویی معرفی کرد.

حامدشاکریان،خبرنگار باتجربه ویژگی‌های مهم یک خبرنگار را اینگونه تصریح کرد: اعتماد به نفس و مشارکت‌پذیری بالایی داشته باشد، حس کنجکاوی خبرنگار باید خیلی بالا باشد، به خبرنگاری علاقه داشته باشد و علم خبرنگاری را در خود تقویت کند و به این آگاهی برسد که هنگام تهیه خبر باید از چه شخصی در چه مکانی و در چه زمانی مصاحبه انجام دهد و گزارش تهیه کند و در نهایت، یک خبرنگار به عنوان یک الگو معرفی می‌شود؛ لذا در تمام موارد مربوطه از جمله نوع پوشش، رفتار و گفتار، صبوری، تحصیل، پیگیری و... و در راس آن‌ها اخلاق حرفه‌ای باید نمونه باشد.

سعیدی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اضافه کرد:«پانا فرصتی است برای دیده شدن وقایع مدرسه ها و برنامه های آموزش و پرورش، به عنوان مثال انتخابات شوراهای دانش آموزی که ما به ندرت از این وقایع با خبر هستیم، اما دانش اموزان پانا مرتب به این وقایع و اخبار مدارس توجه می‌کنند و آن را پوشش می‌دهند.

شایان ذکر است حسین کنعانی مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی مابین جلسه توانمند سازی خبرنگاران فعال با محمد باجلان مدیر عامل خبرگزاری کشور ارتباط تلفنی برقرار کرد و محمد جان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رابط خبرگزاری استان و دانش آموزان فعال گفت: «خبرگزاری پانا خراسان شمالی رشد خوبی در بین دیگر استان ها داشته و این رشد مدیون حمایت مدیر توانمند و رابط خبرگزاری استان است که این مهم را دانش آموزان قدر بدانند تا با تلاش و همکاری اخبار حوزه آموزش و پرورش را به نحو احسن ثبت و ضبط و اطلاع رسانی کنند.»

همچنین‌گفتنی است در پایان این جلسه دیدگاه دانش آموزان به رخداد های استان تغییر کرد و به گفته ی خودشان با دید دیگری به وقایع نگاه میکنند.این جلسه که با نام  کارگاه توانمندی برگزار شد،از فعالان عرصه خبرگزاری پانا تقدیر و تشکر شد.

خبرنگار : یگانه شیری, مائده قلیچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار