راه‌یابی دانش‌آموزان خراسان شمالی به مرحله نهایی نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه

فاروج (پانا) - دانش‌آموزان خراسان شمالی به مرحله نهایی نخستین سوگواره بین‌المللی ‌سفینه النجاه در بخش نقالی و پرده‌خوانی راه پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
راه‌یابی دانش‌آموزان خراسان شمالی به مرحله نهایی نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه

نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینه النجاه» با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا (ع)» برگزار شد.

این سوگواره ‌که دبیری آن را داوود منافی‌پور بر عهده دارد، در بخش‌های ادبی و هنری (‌شعر کهن و نو)، نوحه و ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنر‌های نمایشی شامل نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه، تئاتر تک‌نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی‌کلام برگزار شد.

‌در بخش نقالی و پرده ‌خوانی نخستین سوگواره بین‌المللی «‌سفینه النجاه» که دبیری آن را مرشد محسن میرزا علی بر عهده دارد، احمدرضا آذربایجان، مرشد مهدی چایانی، مرشد علی ناری و مرشد محسن میرزا علی به عنوان هیات انتخاب آثار به بررسی و تولیدات هنری در بخش نقالی و پرده‌خوانی پرداختند.

در بخش نقالی و پرده‌خوانی در مرحله اول بازبینی از ۲۰۹ اثر ۹۴ اثر به بخش بازبینی دوم و در مرحله دوم بازبینی ۷۸ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

‌در این سوگواره بین‌المللی دانش‌آموزان خراسان شمالی غزل هنرپیشه از دبستان شهید‌معتمدی روستای گزکوه شهرستان فاروج و مریم نودهی از دبستان راهیان کوثر بجنورد به مرحله نهایی این سوگواره بین‌لمللی راه پیدا کردند.

نویسنده : غزل هنرپیشه خبرنگار : غزل هنرپیشه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار