سرپرست جهاد کشاورزی فاروج خبر داد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم در شهرستان فاروج

فاروج (پانا) - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت تاکنون ۱۴ هزار تُن گندم توسط مراکز خرید گندم شهرستان خریداری شده که افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم در شهرستان فاروج

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج؛ ابراهیم شمشیری گفت: تاکنون ۱۴ هزار تُن گندم در شهرستان خریداری شده که حدود ۱۰ هزار تُن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

وی افزود: از اواخر خرداد سال جاری، خرید تضمینی گندم توسط ۴ شرکت تعاونی تولید روستایی شهرستان انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج با تأکید بر اینکه خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به هدف شعار سال ۱۴۰۳ است، گفت: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید، کشاورزی قراردادی در طول سال انجام شد. 

شمشیری ادامه داد: بیشترین سطح کشت در شهرستان به محصول گندم تعلق دارد و بیشترین بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان نیز گندم‌کاران هستند.

وی خاطرنشان کرد: گندم به عنوان راهبردی‌ترین محصول کشاورزی در تأمین امنیت غذایی مردم به حساب می‌آید و نباید اجازه خروج آن از کشور را بدهیم.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فاروج گفت: این مدیریت در راستای جلوگیری از خروج گندم از شهرستان و استان، هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام داده است.

تولید گندم شهرستان در سال زراعی جاری ۲۰ هزار تن و خرید تضمینی ۱۲ هزار تن پیش‌بینی شده است. سال گذشته ۶ هزار و 600 تن گندم در شهرستان خرید تضمینی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار