مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی خبر داد؛

کاهش نزاع در 4 ماهه نخست سال در استان خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی از کاهش نزاع طی 4 ماه نخست سال در این استان خبر داد و گفت در راستای کاهش نزاع‌های مختلف باید آموزش‌های لازم صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نزاع در 4 ماهه نخست سال در استان خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان‌شمالی؛ محمد‌رضا نورس با اعلام این خبر افزود: بررسی ماهانه ثبت معاینات نزاع در استان نشان می‌دهد تیرماه با تعداد 897 نفر، بیشترین تعداد مصدوم معاینه‌شده را در حوزه معاینات نزاع دارد و پس از آن ماه‌های خرداد (756 نفر)، فروردین(703 نفر) و اردیبهشت (696نفر) قرار دارند.

وی بیان کرد: با بررسی آمار شهرستانی معاینات مصدومین نزاع، نشان داد که بیشترین تعداد مصدوم نزاع معاینه‌شده در پزشکی قانونی بجنورد، یک هزار و 189 نفر بود. پس از بجنورد، شهرستان شیروان (547 نفر)، اسفراین (532نفر)، آشخانه (289نفر)، فاروج (244 نفر)، جاجرم (178 نفر) و کمترین تعداد متعلق به شهرستان راز (64 نفر) بود.

نورس افزود: در سال 1402 با معاینه 7 هزار و 882 نفر، روزانه بیش از 21 مصدوم نزاع در ادارات پزشکی قانونی‌استان معاینه شده‌اند که به این ترتیب استان خراسان شمالی نسبت به جمعیت در رتبه سوم معاینه مصدومین نزاع در کشور قرار گرفته است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی اظهار کرد: تا پایان تیرماه 3 هزار و 52 نفر مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند که 2 هزار و 18 نفر مرد و هزار و 34 نفر زن بوده‌اند. این آمار در مدت مشابه سال گذشته 3 هزار و 270 نفر بود.

نورس عنوان کرد: خوشبختانه شاهد کاهش آمار مصدومین نزاع در سال جاری هستیم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد. هر چند لزوم آموزش مهارت کنترل خشم به مردم در راستای کاهش هر چه بیشتر این آمار همچنان احساس می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار