برپایی سفره حضرت رقیه در شبستان امامزاده حمزه الرضا(ع) شهر زیارت

شیروان(پانا) - سفره نذری نمادین حضرت رقیه سلام‌الله علیها در شبستان امامزاده حمزه الرضا(ع) همزمان با سراسر کشور برپا شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برپایی سفره حضرت رقیه در شبستان امامزاده حمزه الرضا(ع) شهر زیارت

رُقَیّه دختر حسین بن علی که برخی منابع با نام فاطمه صغری از وی یاد کرده‌اند، دختر کوچک حسین بن علی است. پدر او امام سوم شیعیان دوازده‌امامی و مادرش مطابق قوی‌ترین قول‌ها، ام‌اسحاق است.

حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها پس از شهادت پدرشان به دست یزید به همراه سایر زنان بنی هاشم به خرابه‌های شام (سوریه) برده شدند و در آنجا به شهادت رسیدند. هرچند شامیان با حضرت رقیه (س) بدرفتاری کردند و ایشان را که به نوعی مهمان آنها بود گرسنه و تشنه نگه داشتند و نهایتاً به عنوان صدقه جلوی حضرت رقیه (س) نان و خرما پرت کردند ولی در عوض دختر سه ساله‌ی امام حسین علیه السلام بسیار مهمان نواز است. حضرت رقیه (س) دست کریمانه ای دارد و همیشه با زائرین خویش به نیکی استقبال می‌کند.

به مناسبت شهادت دردانه امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) سفره ای با رنگ های سبز و مشکی همراه با شمع های روشن و پرچم منقش به نام شهیدان برپا وبا حضور زائران و بانوان در شبستان امامزاده حمزه الرضا(ع) با مداحی رضا وقاری برگزار می گردد.

در این آیین مادران و دختران ۳ تا ۷ ساله حضور دارند و بر سر سفره خوان برکت حضرت رقیه (س) می‌نشینند و طلب حاجت و برکت در رزق می‌کنند.

 در پایان این مراسم نذور بین مردم و بیماران در بیمارستان توزیع می‌شود.

 

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار