بازدید دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

شیروان (پانا) - دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما شیروان از نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۴۹۲۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

جمعی از دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما شیروان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان و هیأت همراه، مدیر دبستان و همکاران با هدف ایجاد پیوندها و کمک به بهسازی آینده علمی و صنعتی کشور، آشنایی با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی و مصرف بهینه انرژی از واحدها و تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بازدید کردند.

در ابتدای ورود به نیروگاه به منظور آگاهی بیشتر دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ بهینه مصرف انرژی الکتریکی، کلیپ‌هایی در خصوص معرفی نیروگاه و مدیریت صحیح مصرف انرژی الکتریکی در اوج مصرف تابستان برای دانش‌آموزان به نمایش درآمد.

بازدید از اتاق فرمان نیروگاه بخار و برج خنک‌کننده نیروگاه بخار، بخش دیگری از این برنامه آموزشی بود که با توضیحات فنی کارشناسان و متخصصان نیروگاه همراه بود.

حامد اسماعیلی، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در جمع دانش‌آموزان سما شیروان اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در ترویج و نهادینه‌ شدن فرهنگ صحیح مصرف انرژی به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، سفیران خوبی باشند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان افزود: وابستگی صنایع به انرژی الکتریکی، بیانگر اهمیت این موضوع است و در این میان، سختی روند تولید انرژی برق در نیروگاه‌های حرارتی و هزینه‌های بسیار زیاد فرآیند تولید، ایجاب می‌کند در مصرف دقت کنیم.

راضیه احمدزاده، مدیر دبستان دخترانه سما شیروان نیز گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد و هدف از این بازدید علاوه بر آشنایی با آخرین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که دانش‌آموزان در حوزه تولید برق، نقش به‌سزایی در ترویج الگوی صحیح مصرف انرژی الکتریکی در جامعه ایفا کنند.

احمدزاده افزود: دانش‌آموزان می‌توانند ضمن‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی و ترویج  این فرهنگ مهم در فصل گرما به‌خصوص در ساعت‌های اوج مصرف، خانواده‌ها را با موضوع استفاده نکردن از وسایل و تجهیزات برقی پرمصرف در این ساعات آشنا کنند.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی و در کیلومتر ۱۲ جاده شیروان – فاروج قرار دارد. احداث این نیروگاه از سال ۱۳۸۳ آغاز شده و مدیریت بهره‌برداری آن تحت نظر شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان بود که اواسط سال ۱۳۹۹ به شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت واگذار شد. این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۳۴ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و 3 واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار است و به‌عنوان بزرگترین نیروگاه شرق کشور، حدود ۲ درصد از برق کشور را تأمین می‌کند.

نویسنده : سمانه پورغلام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار