حقوق مومن نسبت به برادر مومن

شیروان(پانا)_ امام جمعه شیروان در خطبه های نمازجمعه این هفته حقوق مومن بر برادر دینی و برادر مومن خود را برشمردند.

کد مطلب: ۱۴۷۸۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حقوق مومن نسبت به برادر مومن

حسین تکمیلی امام جمعه شیروان بیان کرد: «مومن بر برادر مومن حقوقی دارد که به مواردی از آن می پردازیم. حق مومن بر برادرمومن خود این است که در دل او را دوست بدارد و به همدیگر محبت کنند و از بسیاری از بزه ها و ناهنجاری ها فاصله بگیرند.»

امام جمعه شیروان افزود: « مومن نسبت به نیازمندی های برادر خود باید با او هم دردی کند و کمک و یاری کند. به فکر نیازمند های اطراف خود باشد و اگر خداوند به او نعمتی عطا کرد در اختیار مردم قرار بدهد به آن اندازه ای که برایش مقدور است.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: «از حق مومن بر دیگری این است که اگر از دنیا رفت برای زیارت قبر او برود و برای اموات خیرات دهد. گاهی پدر و مادر هم بعد از فوت فرزند را آق می کند که فرزند ما را رها کرده و خیرات نمی فرستد.»

امام جمعه شیروان اظهار کرد: «ظلم نکردن مومن نسبت به مومن دیگر هم از حقوق مومن است. این ظلم کردن ها شامل تهمت زدن و غیبت کردن و آبروی دیگران بردن و شایعه اثبات نشده پخش کردن و گاهی به مال مردم تجاوز کردن می شود.»

حسین تکمیلی ادامه داد: «حق دیگر مومن این است اگر معامله ای داشت غش در معامله و فریب دادن یا کلاهبرداری نکند یا عیب آن را پنهان نکند و مال خود را بی برکت نکند.»

و مال خوب خود را با نامرغوب خود مخلوط نکند و به صورت محصول خوب به فروش نرساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ویژگی دیگر حق مومن را نداشتن خیانت عنوان کردند. اگر در جمعی آبروی کسی را برد باید آبروی او را به او بازگرداند.

خبرنگار: نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار