همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی صورت گرفت:

غرس چند اصله نهال توسط مسئولان قضایی خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، رئیس کل دادگستری استان با غرس 2 اصله نهال در محوطه سایت اداری دادگستری کل (مجتمع قضایی امام خمینی(ره)) این روز را گرامی داشت.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی؛ در این مراسم که تنی چند از مسئولان قضایی استان نیز حضور و در غرس چند اصله نهال دیگر مشارکت داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن تبیین اهمیت درختکاری و گسترش  فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در جامعه به عنوان یک رسالت ذاتی و وظیفه‌ای همگانی تصریح کرد: اصولاً توسعه فضای سبز  از جمله از طریق کاشت نهال به هر میزان و مقدار و کمیت و کیفیتی صورت گیرد، می‌تواند در  بهبود زندگی و تقویت بنیان‌های حیات بشری، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و نشاط و شادابی را برای انسان ساکن در این کره خاکی به ارمغان بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده با تبیین ریشه‌های معرفتی و دینی، کار نیک و پسندیده «درختکاری» اظهار کرد: کاشتن و نشاندن نهال از جمله حسنات پرخیر و برکتی است که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام همواره نسبت به انجام و تکرار این سنت مقبول و مشروع سفارش و توصیه اکید شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و استعدادهای ذاتی استان خراسان شمالی حسب مورد در حوزه تعدد و تکثر گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری (در ابعاد منابع طبیعی و زیست‌محیطی) خاطرنشان کرد: اصولاً  تنوع زیستی و اقلیمی این استان مانند بسیاری از نقاط ایران عزیزمان به‌ گونه‌ای است که قابلیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند یکی از مؤلفه‌های زمینه‌ساز رشد و بالندگی و تفریح و تفرج انسان باشد و در عین حال مجالی مغتنم برای تامل و تدبر بیشتر و بهتر در آیات قدرت و عظمت الهی به شمار رود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، خطاب به همه اقشار جامعه و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی طی مناسبات اجتماعی تاکید کرد: نسل حاضر در قبال همنوع خود و نسل‌های بعدی مسئولیت‌های دشوار و سنگینی بر عهده دارد و در این میان، صیانت از ذخایر و ظرفیت‌های ارزشمند و ذاتی خراسان شمالی، یک وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تک‌تک افراد جامعه در خصوص پیشگیری از پیامدهای ناگوار تخریب جنگل‌ها، منابع طبیعی و محیط زیست، پای کار بیایند و با همدیگر به طور مضاعف همکاری کنند و میدان را برای افراد سودجو و  فرصت‌طلب خالی نکنند تا آن‌ها مجالی برای عرض اندام و فرصتی برای از بین بردن این سرمایه‌های ارزشمند پیدا نکنند.

وی «انفال» را از جمله سرمایه‌های عمومی بسیار باارزش توصیف و خاطرنشان کرد: مالکیت حقیقی جهان از آن خداست و به تعبیر قرآن مجید، بخش اعظمی از این سرمایه‌های طبیعی به اذن الهی و متعاقباً طی قراردادهای اعتباری و قوانین موضوعه بشری در اختیار عموم مردم قرار دارد. لذا کسی حق ندارد به خاطر منافع و مطامع شخصی و گروهی به این قسم از نعمات خدادادی تعرض کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به کلیه عوامل و دست‌اندرکاران امر حراست از جنگل‌ها، مراتع و دیگر منابع ملی و خدادادی از مسئولین ذی‌ربط خواست تا بیش از پیش در حفاظت از این ظرفیت‌های مهم و بااهمیت تلاش کنند. چرا که تخریب محیط زیست  و منابع طبیعی، بلای بسیار عظیم و بزرگی است که آینده بشر را به تباهی می‌کشاند.

مقام عالی قضایی استان افزود: انتظار می‌رود مسئولین با همراهی و همکاری مردم ضمن اِعمال مدیریت صحیح و نظارت‌های مستمر و در عین حال جدی، سازنده و راهگشا کاری کنند تا در چشم‌انداز پیش رو از بروز یک فاجعه زیست‌محیطی در آینده پیشگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار