افتتاح نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش و پرورش کشور در مشهد

مشهد(پانا)- با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش و پرورش کشور (مرکاپ) در مشهد مقدس افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۷۰۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش و پرورش کشور در مشهد

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در این مراسم گفت: نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش و پرورش کشور با زیربنایی بالغ بر 320 مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در مشهد مقدس افتتاح شد.

وی افزود: ثمرات راه اندازی مرکز رشد کارآفرینی دانش آموزی برای آموزش و پرورش بسیار زیاد خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: تدوین نظام جامع مهارتی و کارآفرینی در آموزش و پرورش کشور یک ضرورت بسیار مهم است که ایده های بزرگی همچون ایجاد مرکز رشد و کارآفرینی آموزش و پرورش (مرکاپ)، تشکیل مجمع خیرین آموزش های فنی و حرفه ای و اجرای طرح یکصد دبیرخانه و یکصد مدرسه را محقق ساخته است.

قابل ذکر است قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ابتدای این مراسم گفت: رویکرد آموزش در همه دنیا تغییر کرده و رویکرد کارآفرینی در اولویت آموزش قرار گرفته است.

وی افزود: امروزه انتظار می رود که دانش آموزان ما به گونه ای با مهارت های مختلف آشنا شوند و بعد از فراغت از تحصیل در حرفه و مهارتی اشتغال داشته باشند و اگر این تحصیل منجر به اشتغال زایی نشود انتظار جامعه از آموزش و پرورش و آموزش عالی برآورده نشده است.

خدابنده تصریح کرد: توسعه متوازن و اقبال به سمت رشته های فنی و حرفه ای عاملی است که می تواند به کارآفرینی و تولید کمک نماید و آموزش و پرورش استان در این زمینه گام های خوبی برداشته است کما اینکه میانگین دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: افتتاح مرکز رشد و کارآفرینی در آموزش و پرورش از جمله عواملی است که در رسیدن به توسعه متوازن و توسعه هنرستان ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در مراکز رشد و کارآفرینی آموزش و پرورش ایده های معلمان و دانش آموزان عملیاتی و تجاری سازی شده و در نهایت منجر به ایجاد کسب و کار جدید، کارآفرینی و اشتغال زایی خواهد شد.

خدابنده در پایان گفت: یکی از وظایف مهم ما در زمینه اشتغال زایی شناخت نیاز جامعه است چرا که نیاز جامعه دائما در حال تغییر است و مراکز رشد و کارآفرینی باید این مشاغل جدید را شناسایی، تبیین و معرفی نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار