تشکیل انجمن ادبی مهتاب نیشابور

نیشابور ( پانا ) - جلسه انجمن ادبی مهتاب نیشابور با حضور اعضا در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل انجمن ادبی مهتاب نیشابور

محبوبه ضیا خدادادیان استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در این مراسم اظهارکرد: در واقع توقع مواجه شدن با چنین سطح از نوشته ها برایم متصور نبود در زمانه ای که در کلاس های دانشگاهی بسیاری از دانشجویان توانایی چرخش قلم بر کاغذ را ندارند حضور شما نوجوانان در انجمنی که یک ساله شده و ارائه آثاری به این درجه از پختگی جای امیدواری است و من امروز شاهد بودم که هنوز افرادی هستند که پاسدار زبان و ادبیات فارسی باشند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است توجه شما به نقد و بررسی آثار است و اینکه با بیان نکات قوت و ضعف آثار شما می توانید روند رو به رشدی را در نوشته های خود شاهد باشیدوخوب می دانید که هدف از نقد ضربه زدن به اثر نیست و تلاشی برای رفع ایرادات احتمالی است.
ضیا خدادادیان یادآورشد: در واقع هر نویسنده ای در زمان خلق اثر خود را در اوج کار می بیند و تصور می کند بهترین شکل ممکن را خلق کرده است که این روند بعد از گذشت زمان رنگ می بازد و در برخورد مجدد با اثر نکات ضعف آن رخ می نماید و در واقع بهترین اثر هر نویسنده ای همان است که هنوز نوشته نشده است.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: یکی از نکات قوت آثار شما خوانش بسیار خوب است که موجب می شود اثر با مخاطب ارتباط موثری برقرار کند و این نشان از حضور مستمر شما در مراکز کانون و بهره مندی از امکانات این مجموعه دارد.
ضیاخدادادیان در ادامه گفت: استفاده از راوی سوم شخص در روایت داستانهایتان می تواند به شما کمک کند که به توصیف راحت تر از شرایط شخصیتها و اتفاقات بپردازید. اتفاقی که شاید در روایت اول شخص کمتر پیش بیاید و دست شما برای این مسِئله بسته بماند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابورتصریح کرد: سعی کنید روند منطقی حوادث داستان را مد نظر داشته باشید ودر واقع حوادث باید با هم جور باشند و چفت و بست درستی داشته باشند تا موجب سردرگمی مخاطب شما نشودکه رعایت زمان افعال و رخدادها و حفظ یک دستی آن نیز حائز اهمیت است و باید به آن توجه ویژه ای نشان دهید.
گفتنی است در این نشست ده نفر از اعضا به خوانش اثر در قالب داستان و متن ادبی پرداختند که مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مهشید سید آبادی از اعضاء جدید مکاتبه ای کانون نیز از روستای سیدآباد نیز مهمان جلسه بود و به ارائه اثر پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار