معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

آغاز مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان برگزیده متوسطه خراسان رضوی

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی ویژه دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم متوسطه نظری استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان برگزیده متوسطه خراسان رضوی

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری استان خراسان رضوی با حضور ۱۸۰ نفر از دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم برگزیده سراسر استان در روز دوشنبه هفدهم تیرماه ۱۳۹۸ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقات آزمایشگاهی در راستای کیفیت بخشی به آموزش علوم تجربی در مدارس متوسطه دوره دوم برگزار می شود و در این مرحله از مسابقات دانش آموزان برگزیده پایه های دهم و یازدهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی در طی یک روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

صابری تولایی تصریح کرد: فرآیند برگزاری مسابقات آزمایشگاهی از بهمن ماه سال ۹۷ آغاز شد و در این رقابت ها بیش از پنج هزار دانش آموز پایه دهم و یازدهم متوسطه در مرحله دبیرستانی با یکدیگر رقابت کردند و از میان آن ها قریب به دو هزار دانش آموز منتخب برای شرکت در مرحله منطقه ای به پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق استان معرفی شدند که در ادامه 180 نفر از آن ها به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند و قرار است با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت تیم های برگزیده استان در شهریور ماه 98 به مرحله کشوری این مسابقات اعزام خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته آموزش و پرورش استان خراسان رضوی میزبانی مرحله کشوری این مسابقات را برعهده داشت و در پایان موفق به کسب دو رتبه کشوری در این مسابقات گردید.

گفتنی ست در سال جاری در کنار بخش حضوری مسابقات آزمایشگاهی، بخش غیرحضوری این مسابقات نیز در بین دانش آموزان برگزار شده و دانش آموزان با طراحی آزمایش و تهیه فیلم در زمینه های علوم پایه با یکدیگر به رقابت پرداختند و برگزیدگان این بخش نیز برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار