کانون های فرهنگی وتربیتی موقعیت های جدیدی برای یادگیری دانش آموزان فراهم می کنند

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم ویژه سالروزکانو ن های فرهنگی و تربیتی، این کانون ها را فرصتی برای ایجاد موقعیت های جدید یادگیری دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۸۹۵۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون های فرهنگی وتربیتی موقعیت های جدیدی  برای یادگیری دانش آموزان فراهم  می کنند

قاسمعلی خدابنده در این مراسم گفت: در کانون های فرهنگی تربیتی فعالیت خوبی در انجمن های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در رشته های مختلف و مورد علاقه دانش آموزان انجام می شود.

وی افزود : هدف از تشکیل کانون ها در ابتدا پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان بود ولی در ادامه فعالیت کانونها موقعیت های جدیدی برای یادگیری دانش آموزان فراهم کرد که در سند تحول بنیادین به آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: در کانون ها با توجه به وجود نیروهای علاقه مند امکان فعالیت های خوب فرهنگی و تربیتی وجود دارد. البته مسائلی چون نیروی انسانی برای ما مشکلاتی در این زمینه به وجود آورده است.

خدابنده گفت: امیدواریم همچون گذشته علاوه بر مدیر و معاون کانون، 90 ساعت نیرویی که به کانون ها تعلق می گرفت احیا شود .

وی با بیان اینکه همکاران با انگیزه که در حوزه های مختلف فرهنگی وهنری علاقه مند هستند ظرفیت خوبی برای استفاده در کانون ها هستند، گفت: علاوه بر آن باید از توان دانش آموزان هم استفاده شود. اگر تمرکزمان بر روی داشته ها باشد اثرات مثبت آن به چشم می خورد.

خدابنده گفت: اگر به دانش آموزان نقش دهیم خود باور می شوند و اعتماد به نفس آنها تقویت خواهد شد که این نقش پذیری در کانون ها امکان پذیر است . مسئولیت پذیری دانش آموزان افزایش می یابد و دانش آموزان پرسش گری و کار تیمی را می آموزند.

وی کانون های پرورش فکری و نوجوانان را فرصتی مناسب برای استفاده کانون های فرهنگی و تربیتی دانست و گفت: اگر این ارتباط موثر ایجاد شود می توان از ظرفیت و امکانات آنجا نیز استفاده کرد. کانون پرورش فکری نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: توجه به امکانات پیرامونی مفید و موثر است.

وی در پایان گفت: دانش آموزان امروز علاقه مند به فعالیت هستند.که توفیقات آنان در جشنواره های مختلف از جمله نویسندگان فردا حاصل حضور و فعالیت آنها در کانون ها است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار