شعله های آتش، اتوبوس مسافربری را به پاره های آهن تبدیل کرد

نیشابور (پانا ) - یک اتوبوس مسافربری که از تهران به مقصد مشهد در حرکت بود در 55 کیلومتری نیشابور دچار آتش سوزی شد و د ر آتش سوخت .

کد مطلب: ۸۷۷۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
شعله های آتش، اتوبوس مسافربری را به پاره های آهن تبدیل کرد

سید مهدی حسینی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور با بیان این خبر گفت: با اعلام این حادثه به ستاد فرماندهی بلافاصله دو تیم از آتش‌نشانان ایستگاه 2 و 1 نیشابور ، یک تیم از شهرداری فیروزه و یک تیم از آتش نشانی سبزوار به محل اعزام شدند که با توجه به بعد مسافت و رسیدن همکاران سبزوار و فیروزه نیروهای عملیاتی نیشابور از بین راه برگشتند .
حسینی اظهار داشت: خوشبختانه سرعت عمل راننده و کمک‌های ایشان موجب شد در همان لحظات اولیه تمامی مسافران به سلامت از اتوبوس خارج شوند .
وی در ادامه گفت: این حادثه زمانی رخ داد که لاستیک عقب سمت راننده به علت نامعلومی داغ شده بود که با استشمام بوی لاستیک راننده به سرعت اتوبوس را متوقف ساخته و همزمان اقدام به خاموش کردن آتش با استفاده از خاموش کننده پودری و تخلیه مسافران نمودند .
وی افزود: از آنجاییکه لاستیک سمت داخل آتش گرفته بود و پودر به خوبی بر روی آتش پاشیده نشده بود اقدام راننده برای خاموش کردن آتش موفقیت آمیز نبود و لحظاتی بعد آتش خود را به داخل اتاق رسانید و اتوبوس کامل شعله ور شد .
مدیر عامل آتش نشانی گفت: با رسیدن نیروهای آتش نشانی سبزوار عملیات اطفای حریق از دو سو آغاز شد و پس از آن آتش نشانان فیروزه نیز به کمک همکاران سبزوار رسیدند.
حسینی گفت: فاصله زیاد محل حادثه و جریان باد موجب شد که شعله های آتش بسیار سریع تمام اتوبوس و وسایلی را که داخل آن جا مانده بود به طور کامل بسوزاند .
ایشان در خصوص علت آتش سوزی و میزان خسارت گفت: علت آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است و میزان خسارت نیز با توجه به وجود برخی از لوازم و مدارک مسافران در داخل اتوبوس نیاز به بررسی بیشتر دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار