برگزاری مانور زلزله و ایمنی ، در دبیرستان آهنچی مشهد

مشهد (پانا) _ مانور زلزله و ایمنی ، در دبیرستان دخترانه آهنچی ناحیه یک مشهد برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۴۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله و ایمنی ، در دبیرستان آهنچی مشهد

در ابتدای مانور ، تعدادی از دانش اموزان با پوشش پزشکی، نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین لرزه را برای دانش اموزان شرح دادند. یکی از نکات قابل توجه در برگزاری مانور ، این بود که دانش اموز رشته تجربی اموزشگاه آهنچی که دارای پوشش پزشکی بود با توجه به بخش فیزیکی بدن انسان ، نحوه مراقبت و حفاظت از بدن درهنگام زمین لرزه را بیان کرد و دانش اموز رشته انسانی ، با توجه به روح و روان انسان درشرایط بحرانی ، مطالب آموزشی را عنوان نمود .

در ادامه مانور زلزله و ایمنی، نشاط، مربی امداد و نجات با بیان اینکه حفظ خونسردی در هنگام وقوع زلزله، عاملی برای نجات جان افراد می باشد گفت: هنگام وقوع زمین لرزه ممکن است که افراد به دلیل ترس و شوکی که به طور ناگهانی به انان وارد شده است، دچار سکته یا ایست قلبی شوند؛ برای کمک رسانی به این دسته از مصدومین، فقط 4 الی 6 دقیقه اولیه، زمان طلایی برای نجات می باشد .

وی افزود: اولین اقدام در کمک های اولیه به مصدومین در چنین شرایطی ، صداکردن فرد می باشد که این کار باید همراه با وارد کردن ضربه به شانه های مصدوم انجام شود.

نشاط با بیان اینکه ارزیابی حالات مصدوم در دو مرحله انجام می شود افزود: ابتدا ارزیابی های اولیه صورت می گیرد؛ ارزیابی اولیه (cab) دارای سه مرحله حیاتی و حساس است که پیش از ارزیابی های ثانویه بایستی انجام شود. مراحل این ارزیابی ، شامل 1- باز کردن راه هوایی 2- کنترل نبض و 3- کنترل تنفس است .

مربی امداد و نجات، عنوان کرد: گرفتن نبض گردن، بهترین روش برای کنترل نبض است؛ در این روش با 2 انگشت، سمت راست یا چپ گردن مصدوم لمس شده و نبض کنترل می شود. در صورتی که مصدوم نبض نداشت، گام دوم ارزیابی اولیه (کنترل تنفس )انجام می شود. اگر فرد، تنفس نداشت، می بایست به وی تنفس مصنوعی داده شود. در ادامه اگر مصدوم، نبض و تنفس نداشت فشار قفسه سینه (cpr)انجام می شود .

وی تاکید کرد: اگر فردی که دچار سکته یا ایست قلبی شده است، نبض و تنفس داشته باشد ، فشار فقسه سینه باعث اختلال در تنفس وی می شود .

نشاط، اظهار کرد: عمق فشاری که به قفسه سینه وارد می شود می بایست بین 5 تا 6 سانتی متر باشد؛ این فشار ها 30 مرتبه پی در پی انجام شده و 2 تنفس مصنوعی به مصدوم داده میشود. وارد کردن فشار و تنفس به همین روال ادامه می یابد تا علائم حیات در فرد ظاهر شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار