تحول در جامعه از مسیر مدرسه عبور می کند

مشهد(پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه اول استان گفت: تحول در جامعه از مسیر مدرسه عبور می کند.

کد مطلب: ۸۶۵۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تحول در جامعه از مسیر مدرسه عبور می کند

رضا صابری تولایی در این مراسم بااشاره به شعار این گردهمایی که " تجربه در مسیر تحول" در نظر گرفته شده اظهار داشت : اجرای برنامه ملی تعالی مدیریت مدرسه به عنوان یک برنامه استراتژیک وزارت آموزش و پرورش مطرح است و مدیران مدارس ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: لازمه تحقق برنامه تعالی مدیریت مدرسه این است که مدیران مدارس ما و تصمیم گیران نظام تعلیم و تربیت نگاه خود را عوض کنند، توجه به اصول مهمی مانند تغییر ، مشارکت ، انضباط ، نظارت ، برنامه محوری ، تمرکز ، بهره وری نقش مهمی در حرکت به سمت رشد و توسعه مدارس خواهند داشت.

صابری لازمه تحول و تغییر در مدارس را تمایل مدیران مدرسه به انجام این تغییرات دانست و افزود: ما امروز نیاز داریم کلاس های درس و مدارسمان را به عنوان یک محیط یادگیری شاداب و پویا برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: تغییر نگاه و نگرش مدیران مدارس به محتوا نیز باید مدنظر باشد ، ما در واقع تغییر رفتار دانش آموز را پیگیری می کنیم و قطعا اگر این امر محقق شود ما به یادگیری مطلوب نیز خواهیم رسید.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تغییر رفتار مدیر مدرسه را زمینه ساز تحول در تمام مدرسه دانست و اظهار داشت : مدارس ما کانون تغییر در جامعه هستند و اگر به دنبال تحول و تغییرات مثبت در جامعه هستیم باید این مسیر را از مدرسه شروع کنیم و در این فرآیند مدیران مدرسه به عنوان محور اصلی حرکت فضاهای آموزشی و پرورشی ما نقشی مهم در تغییر دیدگاه ها دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار