در گفت و گو با پانا عنوان شد:

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در بیش از 8 هزار و 900 آموزشگاه خراسان رضوی

مشهد(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در 8 هزار و900 آموزشگاه استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  انتخابات شوراهای  دانش آموزی در بیش از  8 هزار و 900 آموزشگاه خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و از ارکان اصلی مدارس است که با هدف تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان و آموزش تصمیم سازی در مدارس فعالیت می کنند . دانش آموزان با حضور فعالانه در این شورا، ضمن به کار بستن اندیشه ها و استعدادهای سازنده خود به راهکارهای منطقی و اثر بخش برای بهبود فعالیتهای آموزشی وپرورشی دست می یابند.

وی ادامه داد: شوراهای دانش آموزی به عنوان بازوی مدیریتی، اجرایی و مشورتی با فعالیتهای گروهی در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی مدیران و مربیان مدارس را یاری می نمایند.

وی با بیان اینکه بدون مشارکت، همفکری و اراده دانش آموزان، اهداف نظام آموزش و پرورش محقق نخواهد شد گفت: برنامه نمادین این انتخابات امسال به میزبانی ناحیه ۳ آموزش و پرورش مشهد آموزشگاه متوسطه دوم نمونه دولتی مصلی نژاد(ام البنین) برگزار می شود.

تعداد کل مدارس جهت برگزاری انتخابات در استان حدود 8 هزار و 900 آموزشگاه است که 940 هزار دانش آموز مشمول رای دادن می باشند، بجز پایه های اول و دوم ابتدایی کلیه دانش آموزان می توانند رای دهند و پیش بینی می شود تعداد اعضای اصلی و علی البدل انتخاب شده حدود ۶۸ هزار نفرباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار