برنامه ریزی های کار گروه اشتغال باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید شده است

تایباد (پانا) - فرماندار تایباد گفت: حمایت دولت، همراهی مسئولین و برنامه ریزی کارگروه اشتغال باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستائی شده است.

کد مطلب: ۸۶۳۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی های کار گروه اشتغال باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید شده است

حسین شرافتی راد در جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستائی و مشاغل خانگی شهرستان بیان کرد: اشتغال یکی از مهم ترین مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه است و با شناسایی پتانسیل و ظرفیت منطقه، زمینه اشتغال جوانان فراهم می گردد.

وی افزود: هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستائی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت تسهیلات اشتغال زا به مناطق روستائی و توسعه اشتغال پایدار در منطقه است و تسهیلات متقاضیان بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده و از طریق ثبت در سامانه کارا و پس از تأیید دستگاه های اجرایی با نرخ 4 درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی پرداخت می شود.

فرماندار تایباد ضمن تقدیر از برنامه ریزی، پیگیری و تلاش سایر اعضای کارگروه کمیته فنی اشتغال پایدار روستائی و مشاغل خانگی شهرستان در جذب اعتبارات شهرستان برهمت و همراهی بیشتر آنان تاکید کرد.

وی بیان کرد: تاکنون 47جلسه کمیته فنی اعتبارات روستائی درشهرستان برگزارشده و آخرین وضعیت اشتغال روستائی و مشاغل خانگی، رتبه 5 استان با11میلیارد و 293 میلیون تومان جذب اعتبار است و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 466 طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان محقق گردیده است.

وی افزود : تاکنون 560 اشتغال جدید درغالب ایجاد واحد های تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین و طرح های کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری درمناطق روستائی شهرستان ایجادشده است.

شایان ذکراست دراین جلسه شرایط تنفس و باز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی و تسریع درپرداخت توسط بانک های عامل مورد بررسی سایر اعضا قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار