مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس ناحیه سه مشهد:

مدرسه نباید یک محیط خشک و بی روح باشد

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس ناحیه سه مشهد گفت : تبیین مسائل اخلاقی و تربیتی در بین دانش آموزان باید از سوی مدرسه صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۶۰۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه نباید یک محیط خشک و بی روح باشد

قاسمعلی خدابنده در این نشست اظهار داشت: امروز مدارس ما برای کمک به توسعه کشور باید در روش های آموزش و پرورش دانش آموزان از تجدیدنظر کرده و به سمت تربیت نسلی جامعه پذیر ، اخلاق مدار و متفکر گام برداریم.

وی بااشاره به این که تبیین مسائل اخلاقی و تربیتی در بین دانش آموزان از سوی مدرسه باید صورت گیرد ادامه داد: ایجاد فرهنگ کار ، علم ، اشتغال و آموزش در جامعه باید به واسطه فعالیت مدارس شکل بگیرد و در این بخش مدیران به عنوان اصلی ترین عنصر تصمیم گیری و اجرایی نمودن فعالیت ها در مدرسه نقشی بسیار تاثیرگذار در روند اجرای برنامه های مدنظر سند تحول دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد:مدرسه نباید یک محیط خشک و بی روح باشد بلکه ما امروز به مدارسی زنده که زندگی در آن جریان دارد نیاز داریم و وظیفه اصلی مدیران مدارس ما این است که زمینه ساز ایجاد محیط پویا ، امیدآفرین و بانشاط برای دانش آموزان باشند .

وی بااشاره به این که مدیران مدارس باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه اقدامات آموزشی و پرورشی که برای اجرای آن ها در فضای آموزشی برنامه ریزی کرده اند استفاده نمایند گفت : براساس تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، شعار وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی 98-97 با تاکید بر مدرسه محوری طراحی شده و امیدواریم با دستور کار قرار دادن مواردی که در حوزه فعالیت های تعلیم و تربیت پیش بینی شده شاهد ارتقاء سطح مدارس به عنوان رکن اصلی آموزش و پرورش باشیم.

خدابنده در پایان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد ، گفت : علیرغم تمامی مشکلاتی که در دستگاه تعلیم و تربیت در بخش های خرد و کلان با آن ها مواجه هستیم باید تلاش همه ما این باشد که بدون درنظر گرفتن این مشکلات برای تربیت نسل آینده ایران همت ویژه ای داشته باشیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست ، "رزا درسنی " رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد گزارشی از اقدامات ، برنامه ها و توفیقات کسب شده در این اداره را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار