معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد :

10 اثر دانش آموزان استان در مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان حضور خواهند داشت

مشهد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : جشنواره ملی جابربن حیان فعالیت با نشاط علمی در بخش آزمایش، طراحی و ساخت، مدل ، جمع آوری و طبقه بندی میان دانش آموزان دوره ابتدایی را دنبال می کند.

کد مطلب: ۸۴۸۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
10 اثر دانش آموزان استان در مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان حضور خواهند داشت

10 دانش آموز برتر مقطع ابتدایی استان به مرحله کشوری جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان این مقطع در کشور که به میزبانی این جشنواره در استان آذربایجان شرقی (تبریز) برگزار می شود راه یافتند.

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در همین رابطه گفت: براساس بند های 8 و 9 چرخش های تحول آفرین موجود در سند تحول بنیادین که تاکید دارد دانش آموز باید از روش خشک فردی و انعطاف ناپذیر به روشهای خلاق و فعال و گروهی هدایت شود و در چرخش تحول آفرین دیگر نیز تاکید بر پرهیز از رقابت های فردی و تنش زا و حرکت به سمت رفاقت های جمعی و تعالی بخش موردتاکید است ، این جشنواره در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می شود.

وی افزود : جشنواره ملی جابربن حیان فعالیت با نشاط علمی در بخش آزمایش، طراحی و ساخت، مدل ، جمع آوری و طبقه بندی میان دانش آموزان دوره ابتدایی را دنبال می کند و در استان خراسان رضوی 470 هزار دانش آموز در مرحله مدرسه ای این جشنواره شرکت داشتند که از میان آنان ۵۰۰ اثر منتخب به مرحله استانی و پس از داوری نهایی ۱۰ اثر منتخب کشوری شدند.

حقیقی ادامه داد : منتخبان استانی دانش آموزانی از ناحیه دو ،سه ، چهار و شش مشهد ، تربت حیدریه ، کلات، سبزوار، کاشمر و تایباد بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار