شرایط موجود را باید برای دانش آموزان سالم کنیم

مشهد(پانا)- نشست مدیران مدارس جهت بهبود و رشد شرایط اجتماعی دانش آموزان با مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه و کارشناس مسئول اداره ارزیابی عملکرد خراسان رضوی انجام شد.

کد مطلب: ۸۳۲۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

ششمین روز از تیر ماه نشست مدیران مدارس ناحیه سه در سالن اجتماعات دبیرستان حضرت ام البنین مصلی نژاد در جهت بهبودشرایط اجتماعی دانش آموزان ،هدایت دانش آموزان برای شرکت در کلاس های اوقات فراغت و حل مشکلات و آسیب های دانش آموزان شرکت گرفت.

منصوره شریف الحسینی مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه گفت: هدف ما پرداختن به اموری است که دانش آموزان برای زمان خود آماد میکنند اموری چون:مسئولیت پذیری،توان مذهبی و اعتقادی و تفکرات که در فعالیت های متفاوت ایجاد می شود شریف الحسینی پس از اشاره بر آمار فعالیت مدارس گفت:در مدارس برخی دستورالعمل ها موجود است و ما به آنچه که شما عمل کرده اید میپردازیم زیرا بستر انجام آن فعالیت را برای دانش آموزان فراهم آورده اید و هدف ما از انجام هر فعالیتی کسب رتبه نیست.

وی افزود: فعالیت هایی در ناحیه سه می باشد که شما با برنامه ریزی آن را در مدارس ایجاد کردید که برای دانش آموزان کاربرد پذیر و سبب ایجاد شرایط اجتماعی باشد و ایجاد شرایط اجتماعی برای دانش آموزان دشوار است.

شریف الحسینی در ادامه گفت : باید در مدارس برای همکاران و دانش آموزان شرایط مناسب فردی ایجاد کنیم و مشکلاتی را که با آنان روبه رو هستیم به دو صورت میشود برطرف کرد در درجه اول به صورتی که به حل مشکلات معدودی به صورت عمیق بپردازیم و ثانیا از تمام مشکلات به صورت مقطعی عبور کنیم و مطلوب است که عمیق به حل چند مسئله بپردازیم و به دو مسئله برای بر طرف کردن عمیق آن اشاره کرد.

وی در مورد دسته بندی دانش آموزان گفت: دانش آموزان در مدارس سه دسته اند ؛دانش آموزانی که مسیر رشد اجتماعی خود را طی میکنند ،دانش آموزانی که آسیب دیده اند و دانش آموزانی که در معرض آسیب هستند که باید به طور جدی به حل این مشکلات بپردازیم و برای برطرف کردن این مسائل دانش آموزان را به کیلینیک نا حیه سه معرفی کنید و در غیر این صورت تحت حمایت خود قرار دهیدزیرا ورود دانش آموزان آسیب دیده به متوسطه اول برای مدیران و معلمین مشکل ساز می باشد.

شریف الحسینی گفت: فضا برای فعالیت های فرهنگی،هنری،ورزشی و...فراهم است ،مدرسه را محیطی منحصر به شرایط علمی ندانیم و از فعالیت دانش آموزان در تابستان آگاه باشیدو دانش آموزان را برای شرکت در کلاس های اوقات فراغت هدایت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار