اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری خراسان رضوی

چناران (پانا)- قاسم پور، رئیس اداره فرهنگی اردویی، کانون های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان پسر خراسان رضوی خبر داد

کد مطلب: ۸۲۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری  خراسان رضوی

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامیه مسابقات فرهنگی هنری استان خراسان رضوی در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان گفت:اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با حضور دانش آموز برگزیده خراسان رضوی در حدود 70رشته مختلف برگزار شد.

قاسم پور عنوان کرد: مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان استان با حضور ده هزار دانش آموز برگزیده و هنرمند برگزار گردیدو چون مسابقات به صورت حضوری می باشد وحدود 10 هزار نفرشرکت کننده دارد به این دلیل میتوان گفت یزرگترین رویداد فرهنگی هنری دانش آموزان در سطح کشور در خراسان رضوی برگزار میشود وشاید منحصر به فرد ترین نوع برگزاری مسابقات فرهنگی هنری کشورمسابقات فرهنگی هنری استان خراسان رضوی می باشد.

وی ادامه داد: در مرحله آموزشگاهی این مسابقات نزدیک به یک میلیون نفر رشته شرکت کرده اند و در مرحله ادارات نیز حدود 300 هزار نفر رشته که برگزیدگان مرحله آموزشگاهی بوده اند که به رقابت پرداخته اند و حدود ده هزار دانش آموز هنرمند که برگزیدگان ادارات هستند در مرحله استانی به رقابت پرداخته اند که نفرات برگزیده امروز تقدیر شدند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این دوره از مسابقات به جز رشته هایی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است و حدود شصت و هشت رشته می باشد چند رشته هم فقط در استان خراسان رضوی اجرا میشود که شامل رشته خبرنگاری می باشد که برای اولین بار برگزار شده است و برای دختران رشته لالایی خوانی می باشد و در بخش نمایشی هم رشته نمایش خیابانی می باشد که اصطلاح زنگ تفریح را به آن داده ایم در استان خراسان برگزار کرده ایم.

قاسم پورگفت: مسابقات در بیش از 70 رشته و در حوزه های مختلف آوایی نمایشی دستی و تجسمی فضای مجازی و افرینش های ادبی برگزار شده است واین مسابقات از 21فروردین ماه در مشهد در مجموعه سینمایی اطلس و اردوگاه ثامن الائمه آغاز شد و تا نهم اردیبهشت ماه ادامه داشته است و در رشته های دستی و تجسمی رسانه و فضای مجازی و افرینش های ادبی ،هنرهای اوایی و نمایشی برگزار شد ودانش آموزان به رقابت پرداختند.

رئیس اداره فرهنگی اردویی، کانون های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سه هزار اثر برگزیده در چهل رشته هنرهای دستی و تجسمی و ادبی به دبیرخانه ارسال شده است که که برگزیدگان ان برای راستی آزمایی دعوت شدند که در حضور استاد به ارائه نظرپرداختند.

قاسم پورگفت: مسابقات در بخش دانش اموزان متوسطه اول درمرحله استانی پایان می یابد ولی برگزیدگان مسابقات در متوسطه دوم در مرحله کشوری حضور یافته و به رقابت می پردازند. و دانش آموزان خراسان رضوی در مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری سال گذشته موفق شدند 68 رتبه مختلف را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار