پایان مسابقات استانی قرآن دانش آموزان پسر در مه ولات:

اخلاق قرآنی دانش آموزان تضمین کننده آینده کشور است

مدیرکل آموزش وپروش خراسان رضوی گفت: براساس سند تحول بنیادین؛ بنیادی ترین نوع تربیت دانش آموزان تربیت دینی؛ اخلاقی و عبادی است وهرچه تلاش کنیم برای نهادینه کردن اخلاق قرآنی ؛دینمداری و تدین در بین دانش آموزان؛ قطعا آینده کشور را تضمین و تامین کرده ایم.

کد مطلب: ۸۱۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق قرآنی دانش آموزان تضمین کننده آینده کشور است

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر 16 خراسان رضوی جمعه 7 اردیبهشت با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، طی مراسمی با معرفی نفرات برتر در مه ولات پایان یافت.
خدابنده در مراسم اختتامیه این دور از مسابقات گفت: مسابقات استانی قرآن؛عترت ونماز درناحیه یک مشهد؛فریمان ومه ولات برگزار شد که دربین این دانش آموزان تعداد 90 نفربرگزیده استان در مسابقات کشوری قرآن؛عترت و نماز شرکت خواهند کرد و میزبانی این مسابقات کشوری در مشهدالرضا(ع) خواهد بود.
قاسمعلی خدابنده ضمن تشکر از خانواده هایی که فرزندان خود را به سمت وسوی قرآن کریم سوق می دهند افزود: در سی وششمین دوره مسابقات قرآن،عترت ونماز قریب به یک میلیون دانش آموز در سطح آموزشگاه های استان داشتیم که 300هزار نفر در این مسابقات در مرحله آموزشگاهی رتبه کسب کرددند و به مرحله ناحیه و استان راه پیدا کردند و باتوجه به برگزاری مسابقات استانی در ناحیه یک مشهد، شهرستان های مه ولات و فریمان 800نفر برگزیده خواهند شد.
وی بااشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای برگزیدگان مسابقات استانی تصریح کرد: 90نفر از استان خراسان رضوی در مسابقات کشوری قرآن؛عترت و نماز شرکت خواهند کرد که میزبانی این مسابقات کشوری در مشهدالرضا(ع) خواهد بود.
وی افزود: براساس سند تحول بنیادین؛ بنیادی ترین نوع تربیت دانش آموزان تربیت دینی؛ اخلاقی و عبادی است و هرچه تلاش کنیم برای نهادینه کردن اخلاق قرآنی ؛دینمداری و تدین در بین دانش آموزان؛ قطعا آینده کشور را تضمین و تامین کرده ایم.
خدابنده اظهار کرد: اگر درساحت تربیت قرآنی بتوانیم توفیقاتی کسب نماییم قطعا در دیگر ساحت ها هم به نتایج خوبی خواهیم رسید.
وی افزود: باید بپذیریم اگر رویکرد ما یک رویکرد قرآنی باشد نسل جدید ما از آسیب ها وناهنجاریهای اجتماعی در امان خواهد بود وبه همین دلیل یکی از مهمترین اولویت و برنامه های ما توسعه فرهنگ قرآن؛عترت ونماز است و این یک اقدام بنیادی و فرهنگی است و در همین راستا توجه ویژه به دارالقرآن ها؛ اردوگاه ها و ایجاد محوریت و کانون فرهنگی در سطح استان از اولویت های کاری ما خواهد بود.
وی تاکید کرد: توجه به فرهنگ عفاف وحجاب و ایثار و شهادت از دیگر برنامه هایی است که به ایجاد یک جو فرهنگی سالم برای همه دانش آموزان استان رضوی کمک می کند.
رییس آموزش وپرورش مه ولات نیز در حاشیه این مراسم گفت: تمام تلاش ما بر این است تا دانش آموزان قدر نعمت قرآن، عترت و نماز را در سنین نوجوانی و جوانی بدانند و راه حقیقی را در این مسیر طی کنند.
مهدی جعفری مقدم شکرگزاری واقعی از این نعمت را بکارگیری مفاهیم دینی و قرآنی در زندگی و در مسیر سلامت معنوی فردی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه محور تحول در جوامع نیروی انسانی است و وظیفه ماست تا سلامت این نیروی معنوی را در جامعه فراهم کنیم.
وی با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان پسر 16 شهرستان خراسان رضوی اظهارکرد: مسابقات در 10 رشته شامل قرائت؛ ترتیل؛ حفظ؛حفظ ویژه ؛نهج البلاغه ؛اذان؛ صحیح خوانی نماز ؛مفاهیم قرآن کریم ؛ صحیفه سجادیه و با حضور داوران استانی برگزار شد.
جعفری مقدم افزود :شرکت کنندگان در این مسابقات از شهرستان های مه ولات؛ احمد آباد؛ سرولایت؛ باخرز؛جلگه رخ؛ خوشاب؛ داورزن؛ درگز؛رشتخوار؛ زاوه؛ صالح آباد؛ کلات؛کدکن؛ کوه سرخ؛ میان جلگه و نوخندان) بودند.
لازم به ذکر است پس از اختتامیه مسابقات قرآن؛عترت ونماز مدیر کل آموزش وپرورش ودیگر مسئولین از مجتمع تفریحی اقامتی فرهنگیان بازدید به عمل آورد ودر روند اجرا وبرنامه های آن قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار