برپایی نمایشگاه طراحی و طلاکاری در نیشابور

نیشابور (پانا ): نخستین نمایشگاه طراحی و طلاکاری روی ظروف چینی آثار بانوی هنرمند نیشابوری در محل نگارخانه آتیه تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بر پا شد.

کد مطلب: ۸۰۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه  طراحی و طلاکاری در نیشابور

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: هنرمندان نیشابوری تا کنون در زمینه های مختلف هنری توانسته اند با خلق آثار منحصر به فرد گام سبقت را از دیگر شهرستانها ربوده اند واینک نخستین نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی آثار بانوی هنرمند نیشابوری «زهره شمشیرگران» در محل نگارخانه آتیه نیشابور درمعرض دید عموم قرار گرفته است.

خلیل اله عراقی گفت: نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی آثار بانوی هنرمند نیشابوری «زهره شمشیرگران» با 250قلم سفال رنگ آمیزی شده و200 سفال مینا وطلاکاری در معرض دید عموم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی بصورت دکوپاژ شده وبا استفاده از بهترین رنگ های آلمانی و طلای ترک وهلندی ساخته شده که در معرض دید عموم علاقه مندان قرا گرفته است.

عراقی یاد آورشد: میناکاری یا میناسازی هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد و از صنایع دستی محسوب می‌شود و طلا تنها فلزی است که به هنگام ذوب شدن مینا اکسید نمی‌شود از اینرو امکان اجرای طرحی همراه با جزئیات و با شباهت هر چه تمامتر بر روی مینا را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: شکل‌گیری مینا نیز از ترکیب اکسیدهای فلزات و چند گونه نمک در مجاورت حرارت بالا(۷۵۰ تا ۸۵۰ درجه سانتی گراد) می‌باشد که رنگ‌ها در طول زمان و بر اساس دما بوجود می‌آیند. امروزه در ایران کانون تولید میناکاری شهر اصفهان می‌باشد و استادان برجسته‌ای در تولید آثار مینا مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول به هدف از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج هنر طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی در بین جامعه هنری بخصوص جوانان و تشویق این قشر مهم جامعه و نقد و بررسی آثار ایشان برگزار گردیده است.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه طراحی وطلاکاری روی ظروف چینی تا 17 اسفند96 هر روز از ساعت 10 الی 13 و 17 الی 20:30 بعدازظهر در محل نگارخانه آتیه واقع در خیابان بلوار امیرکبیر یک نیشابور پلاک 11 بر پا می باشدو در معرض دید عموم قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار