سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
دیدگاه و تفکر صدا و سیمای خراسان رضوی نسبت به معلمان و دانش آموزان قابل ستایش است
مشهد(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: آموزش و پرورش و صدا و سیما دو دستگاهی هستند که می توانند با هم افزایی و همفکری، جایگاه و منزلت معلم و مدرسه را ارتقا دهند.
میکاییل باقری در نشست مشترک با مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و شورای معاونان صدا وسیمای استان افزود: اگر می خواهیم جامعه سالم و همراهی داشته باشیم نباید به جایگاه و منزلت معلم خدشه وارد شود، اگر جایگاه معلم مخدوش شود، جایگاه مدرسه نیز مخدوش میشود و اگر به این سمت پیش برویم همه چیز را از دست خواهیم داد.
وی اظهار داشت: ما در استان خراسان رضوی بیش از پنج هزار نیروی خدمتگزار کمبود داریم و این کمبود را مدیران مدارس پوشش میدهند و حتی بعضی از مدیران در روزهای تعطیل به صورت خانوادگی به نظافت مدرسه میپردازند ولی تعداد معدودی از خبرنگاران اصرار به پیدا کردن نقطه ضعفها دارند؛ اگر به جای پرداختن به نقاط قوت، صرفا به دنبال نقطه ضعفهای مدرسه بگردیم، مطمئنا جایگاه مدرسه تنزل پیدا میکند و این سبب مخدوش شدن جایگاه مدرسه میشود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با ایجاد یک کارگروه مشترک بین صدا و سیما و آموزش و پرورش میتوان در پیشبرد و همافزایی به اهداف بسیار خوبی دست پیدا کرد.
باقری تاکید کرد: در فرایند سنجش دانشآموزان جدید الورود سال تحصیلی آینده تنها سی الی چهل درصد اولیا در نوبتگیری شرکت کردهاند و بقیه اولیا از آن اطلاع ندارند و با یک زیرنویس در سیمای خراسان رضوی این موضوع حل می شود. پخش زنده نماز جماعت مدارس و مدرسه تلویزیونی از پیشنهادات آموزش و پرورش به صدا و سیما بوده ضمن اینکه پرداختن به جلوههای ایثار معلمی سبب افزایش جایگاه و منزلت معلمان است.
وی گفت: دانشآموزان حال حاضر با دانشآموزان دهههای پنجاه و شصت بسیار متفاوت هستند و نمیتوان با دانشآموزان امروزی برخورد مشابه با دانشآموزان دهههای پنجاه و شصت داشت لذا صدا و سیما میتواند به اقناعسازی و آگاهیبخشی اولیا در این خصوص کمک موثری داشته باشد.
باقری افزود: صدا و سیما و آموزش و پرورش با کمک همدیگر میتوانند جایگاه و وضع موجود تعلیم و تربیت و رسانه را ارتقا دهند ؛امیدواریم در آینده با کمک و همکاری مشترک شاهد اتفاقات خوب و تاثیرگذاری در این زمینه باشیم.
ارسال دیدگاه