رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی:
پژوهش در بهبود کار آموزش و پرورش موثر است
مشهد (پانا) - رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نقش پژوهش در بهبود کار آموزش و پرورش بسیار زیاد است و در آموزش و پرورش خراسانرضوی در د۲سطح معلمان و دانشآموزان، فعالیتهای پژوهشی را پیگیری میکنیم.
مرتضی مهدویان در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فنآوری در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی مشهد به پانا گفت: «از بابت نگاه پژوهشی و ارتقای سطح پژوهش در معلمان و دانشآموزان باید فضایی آماده کنیم تا همه بتوانند فعالیتهای پژوهشی داشته باشند تا دستاوردها، ابتکارات و ابداعات خود را در معرض دیدهشدن قرار دهند.»
وی افزود: «نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه به منظور دیدهشدن و ارائه فعالیتهای نوآورانه در پژوهش و فناوری هم دقیقا به همین منظور و در همین راستا برگزار شده تا دانشآموزان و معلمان بتوانند محصولات و ابداعات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان بگذارند و برای ایجاد انگیزه و افراد مختلف و شرکتهای دانشبنیان بتوانند آنها مشاهده و برای آنها سرمایهگذاری کنند.»
مهدویان افزود: «نگاهمان برای ارتقای فرهنگ پژوهش این است که دانشآموزان باید پرسشگر، بار بیایند تا جامعه، مدرسه و فضای رسانه پرسشگر بار بیایند.»
وی با اشاره به فعالیت حوزه پژوهش در تمام سال تصریح کرد: «طرح «یک روز با پژوهش» تنها مربوط به هفته پژوهش نیست. معلمان و مدیران مدرسه در این طرح، تمام دستاوردهای پژوهشی دانشآموزان را در قالب نمایشگاههای مختلف درونمدرسهای در معرض دید عموم قرار دهند و از اولیا و دانشآموزان و مسؤلین دعوت میکنند تا برای بازدید از کارهای دانشآموزان بیایند.»
رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: «در طرح «الگوی استیم» دانشآموزان برنامههای خودشان را به صورت تلفیقی در آنجا ارائه داده و در ذیل این طرح دانشآموزان و معلمان از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بازدید میکنند.»
ارسال دیدگاه