رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:
باید تلاش کنیم تا امید را در دل خانواده دانشآموزان با نیاز ویژه زنده نگهداریم
مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اصل خدمتگزاری گفت: خدمتگزاری به دانشآموزان با نیازهای ویژه، توفیقی است که خداوند متعال نصیب ما کرده و باید تلاش کنیم امید را در دل مادران و پدران آنها زنده کنیم.
جواد روحانی در دوره توانمندسازی مدیران جدیدالانتصاب مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مشهد افزود: اگر انسان مسئولیت راامانت بداند حرمت آن را پاس داشته و در جهت رشد و بالندگی مدرسه خود عمل میکند.
وی پیگیری امور و اطمینان از نتیجه حاصله از کار، پیگیری مسئولیتی که به افراد واگذار میگردد، انضباط کاری و انجام کار در مسیر مطلوب خود، مسولیتپذیری، اولویتبندی در امور مهم و پرهیز از فعالیتهای حاشیهای، بردباری، دادورزی و عدالت گستری و پرهیز از خودرایی را از اصول حاکم بر مدیریت عنوان نمود و گفت: مدیر مثبتنگر و خوشبین هیچگاه از انجام کارهای سطح پایین ناراحت نمیشود، انتقادات سازنده را با داشتن لبخند صادقانهای روی لب میپذیرند و حضورشان فضای کاری را تلطیف میکند.
وی صادق بودن، دقیق بودن، علاقهمند بودن و معتمد بودن را از دیگر خصوصیات یک مدیر خوب عنوان کرد و گفت: فردی که قادر است دستورالعملها را دنبال کند و به ضربالاجلها متعهد است، مدیر نمونه و معتمدی است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تصریح کرد: توجه به نیازها و پاسخ به آنها وانتظارات دانشآموزان یکی از مسائل مهم وجدی است که باید در مدیریت مدرسه به آن توجه شود چرا که یکی از بهترین راهها برای کسب توفیق پایدار در زمینه تعلیم وتربیت، پاسخ به انتظارات ونیازهای دانشآموزان با توجه به نیازهای متفاوت آنان است.
روحانی افزود: مدیر خوب باید یکایک کارکنان مدرسهاش را بشناسد و از خصوصیات و حتی مشکلات آنان آگاهی داشته و کوشش کند از هر فرد به تناسب استعداد، ذوق و توانمندی علمی و تجربی، در امور آموزشی و پرورشی مدرسه استفاده نماید.
وی بر اهمیت هوش هیجانی در مدیریت تأکید کرد و بیان داشت: مدیریت دیگران بدون مدیریت احساسات خود امکانپذیر نیست. مدیر باید بتواند در شرایط سخت و پرتنش احساسات خود را کنترل کرده و انگیزه و دید مثبت نسبت به مسائل را حفظ کند. مدیرانی که هوش هیجانی بالایی دارند میتوانند با استفاده از آن، احساسات خود و دیگران را مدیریت کرده و نتایج مثبتی را رقم بزنند.
وی افزود: زمانی که افراد تحت تأثیر احساست شدیدی مثل خشم یا استرس هستند و روی احساسات خود مدیریتی ندارند، تصمیمهای اشتباه و عجولانهای میگیرند.
وی خاطرنشان کرد: بهترین کار در این شرایط فکر کردن به نتیجه کار است. با بهبود هوش اجتماعی و همدلی و از طریق ارتباط صحیح با کارمندان میتوان فضایی امن و آرام را برایشان فراهم کرد.
شایان ذکر است این گردهمایی به مدت دو روز در مجتمع آموزشی، فرهنگی و توان بخشی امام رضا علیه السلام برگزار شد؛ آشنایی با وظایف مدیران، برنامه محوری به استناد اسناد بالادستی، انتظارات اداره آموزش و پرورش استثنایی از مدیران مدارس و مراکز جامع سنجش، آشنایی با قوانین و تخلفات اداری، تشخیص و توانبخشی، سنجش، ثبتنام و ارزشیابی، امور مالی و پشتیبانی از مهمترین مطالب ارائه شده در جلسه بود.
ارسال دیدگاه