معاون تربیتی دفتر پشتیبانی مدارس علوم و معارف اسلامی کشور:
تقویت حفظ، روخوانی و روانخوانی دانشآموزان در دستور کار مدارس علوم و معارف اسلامی است
مشهد (پانا) - معاون تربیتی دفتر پشتیبانی مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: تقویت حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن دانشآموزان در اولویت دستور کار قرار دارد.
حجتالاسلام محمود خسروی در حاشیه سومین گردهمایی مدیران مدارس معارف اسلامی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد در گفتوگو با خبرنگار پانا گفت: «مدارس علوم و معارف اسلامی در بخشهای مختلف در سراسر کشور وجود دارد. اکنون حدود ۲۲۰ مدرسه معارف داریم که بخشی، مدارس مطهری و تعدادی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی (صدرا) و بخش دیگر مدارس هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) هستند.»
معاون تربیتی دفتر پشتیبانی مدارس علوم معارف اسلامی سراسر کشور اظهار کرد: «برنامه دفتر پشتیبانی مدارس علوم و معارف اسلامی در موضوع تربیتی امسال بیشتر در زمینه قرآنی، روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن تمرکز دارد.»
وی با توجه به آمار دریافتی از این مدارس افزود: «خوشبختانه امسال توانستیم تقدیرنامه وزارتی برای حافظین قرآن بالای ۳ جزء مدارس معارف دریافت کنیم و انشاءالله برنامههای حفظ و روانخوانی قرآن برای مدارس علوم و معارف اسلامی در دستور کار قرار دارد.»
حجتالاسلام خسروی افزود: «مهمترین نکته در مدارس علوم و معارف اسلامی، توسعه مهارتهای آزاداندیشی است؛ لذا بحث تبادل نظر، نقد و رشد روحیه نقادی دانشآموزان که از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است را پیش میبریم.»
ارسال دیدگاه