رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:
آموزش خودباوری در تربیت دانشآموزان استثنایی مهم است
مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهارتآموزی است، گفت: خودباوری و خوداتکایی از محوریترین اصول تربیتی دانشآموزان است که باید در آموزش و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه مد نظر قرار گیرد.
جواد روحانی در حاشیه دیدار با دانشآموزان با نیازهای ویژه دبستان صالحه با بیان اینکه دانشآموزان با نیاز ویژه ذهنی با آموزشهای مداوم و تمرین مهارتآموزی و تسلط بر آموختهها میتوانند به استقلال شغلی دست یابند، اظهار کرد: مهارتآموزی، دانشآموزان را قادر میسازد تا دانش، نگرش و ارزشهای وجودی خود را به تواناییهای واقعی و عینی تبدیل کنند.
وی با تاکید بر رویکرد عملی و مهارتی برای آشنایی دانشآموزان با مشاغل گفت: هدف اصلی در آموزش و پرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه ذهنی، تدوین برنامه درسی کارکردی و رساندن آنها به استقلال نسبی و خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی است بهگونهای که بتوانند فرد مفیدی برای جامعه باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی تصریح کرد: مهارتآموزی در راستای ارتقای مهارتهای زندگی، تعمیم محتوای یادگیری به محیط زندگی مستقل، کاربردی بودن محتوای آموزشی، انطباق با شرایط زندگی خارج از مدرسه، رفع نیازهای جاری، کاهش مشکلات بیرونی و نیز افزایش تواناییهای بالقوه از مهمترین برنامههای آموزشی برای دانشآموزان با نیاز ویژه ذهنی است.
گفتنی است دانشآموزان با نیازهای ویژه دبستان صالحه با حضور در دفتر رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، تابلوی دستساز ملیله کاغذی خود را به رئیس اداره استثنایی خراسان رضوی اهدا و از حمایتهای بیدریغ وی تقدیر کردند.
ارسال دیدگاه