رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:
همکاری خانه و مدرسه در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد شخصیتی دانشآموزان است
مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: همراهی و همکاری خانه و مدرسه در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل شخصیتی دانشآموزان است.
آیین تقدیر از مدارس برتر استان در سطح کشوری در شاخصهای انجمن اولیا و مربیان با حضور سیدامیر شوشتری (مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی)، جواد روحانی (رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان)، اولیای عضو شورای انجمن اولیای آموزش و پرورش خراسان رضوی و دیگر مسئولین برگزار شد.
جواد روحانی در این مراسم گفت: مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانشآموزان، هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و اولیا است و این همراهی، زمانی نقش مهمتر و پررنگتری خواهد داشت که مخاطبین ما دانشآموزان با نیازهای ویژه باشند.
وی افزود: با همکاری و مشارکت خانواده و مدرسه میتوانیم در دستیابی به اهداف والای نظام آموزش و پرورش مانند ایجاد عدالت آموزشی، تحول در نظام تعلیم و تربیت، مدرسهمحوری، مهارتآموزی و مهیا کردن این عزیزان برای زندگی اجتماعی با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
روحانی ادامه داد: با توجه به نقش بسیار مهم و تعیینکننده خانواده در تربیت فرزندان، لزوم آموزش والدین در مسائل آموزشی، پرورشی و توانبخشی، توانمندسازی و حمایت از کودکان و دانشآموزان با نیازهای ویژه و جلب مشارکت دیگر شهروندان و جوامع محلی از طریق ارتقای دانش و مهارت آنان امری ضروری و مهم است و تقویت نقش انجمنهای اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهرهمندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی میتواند در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه بسیار موثر باشد.
شایان ذکر است در این برنامه، مدارس استثنایی کوشا، صالحه و توحید در مشهد و ولایت در شهرستان فریمان به عنوان مدارس برتر در حوزه انجمن اولیا و مربیان معرفی و از مدیران این مدارس تجلیل شد.
ارسال دیدگاه