رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد:

علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها اما با وحدت و انسجام ملی می‌توانیم برنامه‌ها را عملی کنیم

مشهد (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی برنامه هفتم‌ میثاق ملی را با انسجام و وحدت ملی انجام‌شدنی دانست و گفت ‌با وجود تمام تحریم‌ها و محدودیت‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران‌، تنها با وحدت و انسجام می‌توانیم برنامه‌ها را عملی کنیم.

کد مطلب: ۱۵۱۰۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها اما با وحدت و انسجام ملی می‌توانیم برنامه‌ها را عملی کنیم

پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استان خراسان رضوی و مشهد و بیش از ۴۰۰ نفر از علما و متنفذان شیعه و اهل سنت در سالن انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی آیه‌ها مشهد برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، یاد و خاطره سرداران شهید «نورعلی شوشتری»، «رجبعلی محمدزاده»، «ولی‌فتح مرادی»، «علی علویان» و دیگر شهدای حادثه تروریستی ۲۶ مهرماه ۱۳۸۸ گرامی داشته شد.

‌محمدباقر قالیباف در این مراسم گفت: یادآوری و توجه بزرگداشت شهدا به این است که از خواب غفلت بیدار شویم و برای ما و تمام افرادی که در ظاهر زنده هستیم و جامانده از قافله شهدا یادآوری اهداف جمهوری اسلامی را در پیش دارد، رمز تداوم انقلاب در وحدت و توحید است و خدا نگذرد از کسانی که تخم تفرقه را در کشور می‌پاشند و به اسلام و کشور خیانت می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، امت اسلامی با اسرائیل جنایت‌کار می‌جنگد و شرایط امروز، تحقق بیانات امام و رهبری است که جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت.

وی خاطرنشان کرد‌: ما در مسیر مبارزه با دشمنانی مانند داعش، برای دفاع از اسلام و انسانیت و پابرجاماندن حکم الهی، انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب به ما آموختند امروز نه‌تنها اهل سنت برادر ما هستند، بلکه جان ما هستند.

ایجاد منازعه در جامعه و ترس از دشمن، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منازعه در جامعه و ترس از دشمن خط قرمز مسیر حرکت ماست و نباید ما را متوقف کند و این از مهم‌ترین خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است. دشمن با یک جنگ ترکیبی به سمت امت اسلامی آمده است و باید متوجه این موضوع باشیم. در مسیر حرکت خود، باید فقط از خدا بترسیم چون اگر از خدا نترسیم، از هر بزدلی می‌ترسیم و پیش هر ناچیزی سر تعظیم فرو می‌آوریم.

خط‌کشی جامعه، خیانت به جامعه انقلاب اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با عقلانیت اسلامی و انقلابی، باور داریم بر اساس قومیت‌ها، جامعه را خط‌کشی نکنیم و هر کس چنین کرد، به انقلاب و شهدا و امام و کشور ظلم کرده است. به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌دنبال ایران قوی هستیم. دشمن به دنبال دوقطبی‌کردن و تضعیف جامعه و ایجاد تفرقه است و این موضوع باید مورد توجه ما باشد‌.

وی در ادامه با اشاره به شهادت برخی چهره‌های ماندگار محور مقاومت گفت‌: در سالگرد عملیات غزه بار دیگر حماس، تل‌آویو را موشک‌باران کرد و هنوز در شمال و جنوب غزه است و نشان داد اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. با شهادت شهید هنیه حماس تعطیل نمی‌شود و با شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله تعطیل نمی‌شود.

برنامه هفتم میثاق ملی، برنامه‌ای فراتر از انتظار دشمنان

وی افزود: برنامه هفتم میثاق ملی را نیز داریم که باید در کنار هم برای تحقق آن گام برداریم و با همه تحریم‌ها، ظرفیت‌های خوبی در منابع انسانی و مادی داریم که می‌بایست با وحدت و انسجام به سرانجام برسد.

قالیباف در ادامه تأکید کرد: امت اسلامی ایستاده، چون فرهنگ ما فرهنگ شهادت و مجاهدت است. خداوند هم تعهد داده که نصرت و پیروزی نصیب مؤمنان شود.

برکت خون شهدا‌، حاصل امنیت و اقتدار ایران

در ادامه سردار سرتیپ‌دوم پاسدار قربان محمد اشعری در این مراسم اظهار داشت‌: ما شهدای بزرگی را از چندین دهه گذشته از دست دادیم، اما به برکت خون این عزیزان وحدت و امنیت و آسایش در جامعه برقرار شد و امنیت امروز جامعه برگرفته از خون شهیدان است که باید تا ابد برای کشورمان ایران حفظ شود.

اشتری در ادامه افزود‌: پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و راه شهدا‌، به‌ویژه در تحقق اهداف گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی این اهداف تنها با حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی محقق می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد‌: شهدای وحدت و علی‌الخصوص شهید شوشتری‌، خون خود را برای ایجاد وحدت در منطقه سیستان و بلوچستان هدیه کردند و امروز آمده‌ایم تا از این حماسه بزرگ قدردانی کنیم و همان‌طورکه دستان جنایت‌کار آمریکا و نوکر او یعنی اسرائیل غاصب در تمام توطئه‌های منطقه پیداست باید با درس و عبرت از اقدامات شهدای گرانقدر‌، منطقه را از وجود رژیم غاصب پاک کنیم.

وی افزود: تنها علت اینکه حضور جمع زیادی از سران طوایف و تاثیرگزاران اهل سنت کشور در مراسم بزرگداشت شهید بزرگوار و شخصیت والا شهید شوشتری حضور دارند‌، علاقه متقابل شهید شوشتری و مردم سیستان و بلوچستان است که مردم اینگونه حاضر می‌شوند تا از او و اقداماتش قدردانی کنند.

وی گفت: شهدای وحدت به ما نشان دادند که این وحدت، کلید پیروزی در برابر دشمنان داخلی و خارجی است‌. وحدت میان شیعه و سنی، به‌عنوان رکن اساسی انقلاب اسلامی، یکی از عوامل اصلی تداوم امنیت و آسایش در کشور است. 

خبرنگار : محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار