کارشناس و منتقد سینما:

رسانه فرهنگ و بینش ما را شکل می دهد

مشهد(پانا) - کارشناس و منتقد سینما گفت: رسانه امروز به عنوان عاملی که با سبک زندگی ما آمیخته شده می‌تواند نگاه، فرهنگ و بینش ما را شکل دهد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رسانه فرهنگ و بینش ما را شکل می دهد

مصطفی یوسف زاده، در حاشیه دوره آموزشی رسانه‌ها مادری می کنند به خبرنگار پانا گفت:« در رسانه‌ها دیگر بحث از مادری کردن رسانه‌ها نیست؛ بلکه به ما چطور خوابیدن، بیدار شدن و چگونه معاشرف کردن با افراد جامعه را یاد می‌دهند حتی در جنبه‌های کوچک زندگی ما مثل چطور خندیدن هم دخالت دارند. »

وی ادامه داد:« ما در محصولات رسانه‌ای و تصویری‌مان در سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم این تصویر، تصویری مخدوش است؛ ما تصاویر خیلی خوبی از زنان موفقی که فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را نمایندگی می‌کنند داریم. »

وی همچنین افزود:« متاسفانه گاهی اوقات تصاویر مخدوش از زن ایرانی داریم که آسیب‌هایی هم درفضای رسانه‌ها وارد می کند؛ البته به این معنا نیست که معضلات را نشان ندهیم،  مسئله این است که به جریان تبدیل نشود. »

کارشناس و منتقد سینما گفت:«ما نباید فقط به ضعف‌های آنچه در فضای رسانه در رابطه با زن و مادر اتفاق می‌افتد بپردازیم، در واقع باید نقاط قوت یک زن و مادر را با تمام مشکلاتی که دارد اما برای در امان‌ماندن بنیان خانواده‌اش می جنگد آن را هم به نحو شایسته نشان دهیم و سعی کنیم آن سبک از سریال یا فیلم را به صورتی تهیه کنیم که به مقام والای مادر خدایی ناکرده توهین نشود و شان زنان را هم پایین نیاوریم.»

یوسف زاده در پایان گفت:« ما باید خودمان را در برابر داده‌ها و محصولات رسانه‌ای قوی کنیم؛ اول از همه رسانه را خوب بشناسیم تا خوب نقد کنیم و حتی اگر می‌توانیم آن را تولید کنیم؛ اگر این اتفاق بیافتد، آن موقع است که رسانه می‌تواند مادری کند.»

 

خبرنگار : ثنا کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار