مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی:

نگاه به آموزش و پرورش کماکان باید در اولویت باشد

مشهد (پانا) - مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی گفت: نگاه به آموزش و تعلیم و تربیت باید در اولویت باشد؛ سرانه فضای آموزشی ناحیه یک مشهد در مقایسه با سطح کشور بسیار پایین است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه به آموزش و پرورش کماکان باید در اولویت باشد

حسین شرافتی‌راد در آیین کلنگ‌زنی آموزشگاه برزگر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد بیان کرد: با توجه به شرایط پناهندگان و مهاجرین در استان، خیلی فاصله داریم تا نیازهای اتباع در مشهد برای تحصیل، سلامت و معیشت مهیا شود.

وی افزود: این تعهد و صداقت جمهوری اسلامی ایران است که باید سازمان‌های بین‌المللی را نسبت به مهاجرین حساس‌تر کند و  ان‌شاءالله بدون اینکه نگاه سیاسی کنند به این موضوع نگاه انسانی داشته باشند.

شرافتی‌راد ادامه داد: پروژه آموزشگاه جعفر برزگر که ۶ ماه پیش باید بهره‌برداری می‌شد با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان تا آخر سال ۱۴۰۳ ساخته می‌شود. سرانه فضای آموزشی ناحیه یک واقعا وحشتناک است و اگر نسبت‌ها را در سطح کشور و دنیا مقایسه کنیم، حق دانش‌آموز ناحیه یک مشهد بیشتر از این است.

مدیرکل مهاجرین و اتباع خارجی استان خراسان رضوی گفت: این سیزدهمین مدرسه‌ای است که کمیساریا می‌سازد ولی آیا سازمان‌های بین‌المللی حق خود را نسبت به کاری که جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال پیش برای پناهندگان انجام داده را ادا کرده‌اند؟ سازمان‌های بین‌المللی، کارهای انسانی و کرامتی را باید برای پناهندگان، بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: هنگام ساخت یک مدرسه، معضلات بسیاری داریم و اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای مشارکت سازمان‌های بین‌المللی را فراهم کنیم، وضعیت سرانه آموزشی در حاشیه شهر بهتر از این خواهد شد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی اظهار کرد: از ۲۸ پروژه‌ای که امسال در استان با سازمان‌های بین‌المللی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در 3 محور آموزش، سلامت و معیشت شروع کردیم، ۳۱ درصد آن مختص سرانه آموزش است که نسبت به سال گذشته اعتبارات آموزشی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

خبرنگار : نادیا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار